anbefaling til hvordan jeg opbevarer gamle ting.

Startet af helle toft andersen, 12 Nov 2021 - 18:06

Forrige emne - Næste emne

helle toft andersen

Hej

Jeg begyndte med slægtsforskning for nogle år tilbage, da min far døde og opdaget at min mors side manglede og har siden forsat. (man bliver jo aldrig færdig)

Min familie har rigtig mange gamle dokumenter dåbsattest, vielse, indkaldelse til lægd ruller, postkort og brever der går helt tilbage til 1840, osv. udover de mange fotos og dias.   

jeg har indtil videre fået dem væk fra papkasser og over i plastikkasse, da jeg tænkte fugt ikke er godt. Jeg vil hører om der var nogen der ved hvordan disse ting skal opbevares, så de lever længere.

det eneste jeg har fundet frem til på nettet indtil videre er at dokumenterne osv. skal i syrefri plastiklommer.

Jeg vil være rigtig glad for gode råd og vejledning her.
på forhånd tak

Helle andersen

Peter Bøjesen Jensen

De vigtigste papirer har jeg lagt i noget syrefrit arkivering-papir, som jeg jeg for en del år siden købte. Og så lagt det i bundter ned i en syrefri arkivkasse.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Brian

Enig. Man bør ikke opbevare i plastik. Brug i stedet syrefrit papir og opbevar det i f.eks. Rigsarkiv æske.
Og så selvfølgelig aldrig i kælder.

helle toft andersen

Tak for oplysningerne.

Jeg har fundet nogle plastiklommer til dokumenter og foto, så nu er det jo bare i gang.

igen tak for hjælpen
Helle

Brian

Hej Helle
Jeg vil fraråde at opbevare i plastiklommer.
mvh