Søger fødested for Børge Heinrich Finn Albrecht født 1908

Startet af Jan Albrecht, 10 Nov 2021 - 09:52

Forrige emne - Næste emne

Jan Albrecht

Jeg søger fødested og sogne forhold for Børge Heinrich Finn Albrecht, født 19-04-1908. Kbh.
Jeg har ham i Politiets register for 1922 i Istedgade 111, 4.sal
https://kbharkiv.dk/permalink/post/17-301299
Har ikke umiddelbart kunnet finde hans tilhørsforhold.




Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Jan Albrecht

Hej Gitte og Mette. Mange tak for hjælpen. Til Gitte hvad er det for noget med en Frederik Jens Jensen? den med hans fødselsdata i politiets register er jo ikke som et barn. Dog henvises til at hun har Frederiksen til efternavn tidligere. Altså tidligere ægteskab med ham før Heinrich. Håber du kan se det jeg mener.
Hilsen Jan

Gitte Johansen

Tror ikke hun bliver gift med Albrecht

Se lillebror her

nr.67

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=148092#148092,24459128

Efterfølgende gift med Frederiksen, måske
'
Se Ft 1925
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Jan Albrecht

#8
OK ja, uh bare jeg kunne finde Heinrich i Ingerslevsgade i FT1930, der ligger muligt et svar. Jeg ved med sikkerhed han boede der i 1930. Og han der skulle have noget familie muligvis Norge. De er ihvertfald senere flyttet til Bergen, men har aldrig kunnet få oplyst med hvem og hvorhen i Bergen.
Hilsen Jan

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jan Albrecht

Hej Gitte, ja så er det jo helt sikkert der ikke har været ægteskab der. OK jeg må lede videre på Johan Robert Heinrich Albrecht, der var et ægteskab som jeg husker fortalt.
Mange tak for din store hjælp.
Hilsen Jan

Mette Lund

Hej Jan

På MyHeritage har jeg fundet, at han bor på Straussvej 16, 2. th. i Kbh. i 1940. Han er gift med Kirsten Frida Ruth, født i Randers, og angiveligt gift 11. dec. 1938.

MyHeritage har ham på mandskabslisten for skibet Hellig Olav som ankom til New York 4. mar. 1929. Jeg kan ikke finde ham i FT-1930, så måske var han ude og sejle.

Mvh.
Mette

Jan Albrecht

Hej Mette.
Mange tak for den oplysning. Det kan jeg virkeligt bruge til noget. Så det giver lige lidt mere arbejde på ar udrede ham og hans færden.

Mange tak og god dag til dig
hilsen Jan

John Damm Sørensen