der er nogen der kan hjælpe mig med at tyde det.

Startet af birgitte tjell høgh kristensen, 26 Jul 2011 - 01:38

Forrige emne - Næste emne

birgitte tjell høgh kristensen

thomas nielsen  kirkebog fra 1845-1874
biersted kær opslag 6 kan ikke tyde hvad hans forælder hedder kan i hjælpe mig ?

Billy Sørensen

Hej Birgitte

normalt skal hjælp tråde med hjælp til tydning anbringes i 'Hjælp til opslag', det må du huske til næste gang ;)

sådan som jeg læser det står der under forælderne

husmand Niels Kjeldsen og hust Ane Kirstine Andersdatter i Nörhalne

hust er en forkortelse for hustru, og Norhalne idag stavet Nørhalne

ddd.dda.dk hvor det er muligt at søge i folketællinger finder jeg parret i 1840

aalborg, Kær, Biersted, Nørhalne., et Huus, 5, FT-1840, A8373
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Niels Kjeldsen   38    gift      lever af sin Jordlod.   
Ane Kirstin Andersdatter   30    gift      Hans Kone.   
Maren Katrin Nielsdatter   8    ugift      Deres Børn.   
Ide Kirstin Nielsdatter   6    ugift      Deres Børn.   
Anders Nielsen   3    ugift      Deres Børn.   

og igen i 1850 hvor Niels Kjeldsen og hans kones fødested står, hvor også Thomas Nielsen er med

aalborg, Kær, Biersted, Biersted, Nørhalne Skoledistrikt, et Hus, 6, FT-1850, c6846
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Niels Kjeldsen   47    Gift      Husmand, lever af sin Jordlod, Husfader   Venneberg Sogn, Hjørring Amt
Ane Kirstine Andersdatter   35    Gift      hans Kone   Biersted Sogn, Aalborg Amt
Anders Nielsen   14    Ugift      deres Børn   Biersted Sogn, Aalborg Amt
Niels Peter Nielsen   7    Ugift      deres Børn   Biersted Sogn, Aalborg Amt
Thomas Nielsen   4    Ugift      deres Børn   Biersted Sogn, Aalborg Amt
Mette Marie Nielsdatter   2    Ugift      deres Børn   Biersted Sogn, Aalborg Amt


jeg håber du kan bruge oplysningerne

venlig hilsen
Billy

Billy Sørensen

fandt også lige dette

aalborg, Kær, Biersted, Biersted, Nørhalne Skoledistrikt, et Hus, 49, FT-1855, c6847
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christen Pedersen           36    Gift   Husmand, Husfader      Biersted Sogn, Aalborg Amt
Ane Kirstine Andersdatter   45    Gift   hans Kone      Biersted Sogn, Aalborg Amt
Niels Peter Nielsen           12    Ugift   Husfaderens Stedbørn      Biersted Sogn, Aalborg Amt
Thomas Nielsen                   9    Ugift   Husfaderens Stedbørn      Biersted Sogn, Aalborg Amt
Mette Marie Nielsdatter   7    Ugift   Husfaderens Stedbørn      Biersted Sogn, Aalborg Amt
Ida Nielsine Marie Nielsdatter   4    Ugift   Husfaderens Stedbørn      Biersted Sogn, Aalborg Amt

Ellen Secher

Godmorgen.


Øh, Billy du mener vist - hjælp til tydning  ;)

mvh
Ellen

birgitte tjell høgh kristensen

ja det kunne jeg og tak for hjælpen :)

mvh birgitte