Hvor er Dorthe Marie blevet af i Kbh.

Startet af Anne Larsen, 18 Jul 2011 - 20:46

Forrige emne - Næste emne

Anne Larsen

Hej :)

Jeg trænger til hjælp! Er der mon en der har tid her i mellem bygerne at se efter for mig.
Det drejer sig om Dorthe Marie Karen Christine Knudsen,født den 16 april 1852 i Fjaltring,Ringkøbing Amt.
Jeg kan følge hende til hun i 1875 rejser fra Hove,Ringkøbing Amt til København.
Så kan jeg se hun i Kirkebog Trinitatis Kirke,Københavns Amt 1878-1884,opsl.85.
Faddere:Dorthe Knudsen,Marie Christensen og faderen.Står fadder den 10 april 1882 til sin lillebrors søn.Fernando Knudsen,f.d.4 jan. 1882.

Igen står hun fadder,nu kalder hun sig Madam Dorthea Jensen.Kirkebog St.Johannes ,København,1883-1886,opsl.154..
Faddere:Christine Christensen. Madam Dorthea Jensen og faderen. Det er ved Gerty Knudsen i 1884.

I 1889 er der igen dåb i familien.Men da er det kun J P Jensen,som jeg regner med er hendes mand.
Kirkebog Trinitatis Kirke,Københavns Amt 1885-1891,opsl.245.
Faddere: Faderen,Moderen og Arbjm.J P. Jensen. Det er Gorda Frederikke KNudsen som bliver døbt.

Jeg har ledt og ledt efter hende og mener nu at have fundet hende og mand i FT 1885 på Brohusgade 8,København.Fandt dem i DDD.
Men jeg kan ikke finde dem efterfølgende.
Deres lille pige hedder Laura Marie Jensen,6 år.

Jeg vil håbe der er en der måske kan hjælpe mig.
Venlig hilsen
Anne



Venlig hilsen
Anne
Djursland

Anne Larsen

Hej

Jeg prøver at få det lidt frem i lyset ;)

Måske er der en der får øje på det og vil hjælpe.

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Judith Olsen

Hej Anne

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at datteren Laura Marie er født før Dorthe ægteskab med Jens.

Fordi - ved FT 1885 er Laura 6 år gammel - og skulle dermed være født ca. 1879.

Dorthe er anført som Knudsen i 1882, og først i 1884 kaldes hun madam Dorthea Jensen - efter det du har fundet.

Tjekkede lige, om Laura Marie skulle være født på Den Kgl. Fødselsstiftelse i 1879, men fandt hende ikke umiddelbart. Men det var måske værd at tjekke, om hun kunne være født i 1878 eller 1880.

Og også om ægteskabet skulle være indgået mellem 1882 og 1884 et eller andet sted i København, måske det sogn Brohusgade hører under (jeg er ikke så god til København  :( )
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Anne Larsen

Hej Judith

Jeg har snart været alle kirker igennem i København,uden held. :P puha.

Jeg har fundet en lille pige på Fødselsstiftelsen i 1879,men hun bliver døbt Laura Marie Jensen,men moderen står kun med numre, er hemmelig.Så det regnede jeg ikke med at det var hende.
Men jeg må lede videre.
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Judith Olsen

Hej Anne

Hvis pigen fra fødselsstiftelsen er døbt Laura Marie Jensen, kan det jo sagtens være hende. Ægtemanden hedder jo Jensen.

Jeg vil foreslå, at du prøver at bede om hjælp til opslag i Udsætterprotokollen på Rigsarkivet, for at se, hvem denne Laura Marie er udleveret til.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Anne Larsen

Hej Judith

Ja se det havde jeg slet ikke tænkt på. :o
Tak skal du have,det vil jeg prøve.

Venlig hilsen
Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland