FamilySearch

Startet af Peter Mikkelsen, 06 Okt 2021 - 20:12

Forrige emne - Næste emne

Peter Mikkelsen

Gennem årene har det været forskelligt, om man har skullet logge ind for at søge i data. Nu ser det pludselig ud til, at der kan søges og åbnes filer mv. uden at være logget ind.
Hvor meget kan man uden at være logget på, og hvad åbner en pålogning yderligere af muligheder. Jeg skal bruge det over for andre i undervisnings øjemed.
På forhånd tak for ulejligheden og venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Ole Westermann

#1
Jeg ser intet problem i at have en konto i FS - det gratis og nemt - og så kan du bruge det efter behag.
Du skal jævnligt forny med brugernavn og kodeord af sikkerhedsmæssige årsager, men det er nemt, når man lige gemmer dem på en lille huskeseddel.
Og så har du adgang til utroligt mange filer af glimrende scanningskvalitet.
Se iøvrigt mit svar i denne tråd https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,175903.0.html

mvh Ole

Peter Mikkelsen

Hej Ole og tak for svaret.
Jeg har brugt FS i mange år, først uden log in og senere krævedes log in. I dag kræves der tilsyneladende ikke log in for at søge og se resultater.
Kan du sige noget om, hvilke fordele eller yderligere muligheder man får, hvis der arbejdes på et log in. Jeg underviser ældre brugere, der ofte har det svært med log in.
På forhånd tak og venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Ole Westermann

Hej Peter

Når du taler om LOG IN, mener du vel reelt KONTO.
Ældre brugere kan også nemt lære at oprette en konto. Høj alder (jeg er selv 77) er i sig selv ingen hindring for at lære nyt.
Det kræver blot en passende vejledning og lidt øvelse. Og når først man har kontoen, skal man som anført kun jævnligt forny
den med sit brugernavn og kodeord (som man gemmer på en lille seddel på PC'en) - så er man med igen.
Jeg ved ikke, hvorledes det er IKKE at have en konto, men med en konto har man i hvert fald fuld adgang til alt det,
som FS har tilgængeligt online. Og det er jo 'helt vildt meget' - for at anvende et nyere og populært udtryk.

mvh Ole

Karen Margrethe Schmidt

Blot for at supplere Ole, som selv har talt godt for det samme. Så har FS flere og bedre scanninger liggende på deres servere. Lige fra kirkebøger skifter ol.

mvh
Karen Margrethe Schmidt - ikke  77 men heller ikke NY
Karen Margrethe Schmidt

Helle Jespersen

Jeg har altid haft en konto på siden, og har ikke testet funktionen uden login.
Jeg støder dog på, at når der linkes til en side, så kræver den login for at kunne se opslaget. Så der kommer det ikke frem uden at man lige bruger de 5 sekunder på at logge ind først.

Dernæst, så tænker jeg, at det også har betydning for om man har et stamtræ på siden eller ej. Uden konto/login, kan du ikke oprette et stamtræ der.

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Peter Mikkelsen

Hej alle
Tak for jeres tilbagemelding og svar.
Venlig hilsen Peter Mikkelsen