Hjælp til at finde Ane Petrea Nielsen efter 1930 (f. 7.6.1893, Århus)

Startet af LoneRiis, 12 Sep 2021 - 13:01

Forrige emne - Næste emne

LoneRiis

Hejsa.
Jeg har forgæves ledt efter livstegn på Ane Petrea Nielsen efter 1930. Hun er f.7.6.1893, Trige, Vester Lisbjerg, Århus; datter af udlagt barnefader Mads Nielsen (f.26.6.1847, Trige, Århus, d.8.6.1902, s.s.) og Mette Marie Henriksen (20.5.1853, Ølsted, Århus, d.18.2.1922, Sct. Pauls, Århus).

Jeg har fundet Ane Petra Nielsen boende i Trige, Århus fra 1893-1916 (undtagen 1906).
I FT1925 bor hun hos sin storesøster Helene Kristine Nielsen i Århus Købstad (Folketælling 1925 Århus Købstad, Wilstersgade / Opslag Nr. 74).
I FT1930 bor hun i Auning, Randers som pensionær (Folketælling 1930 Auning / Opslag Nr. 88)
I FT 1940 har jeg ikke fundet hende hverken i Trige, Århus eller Auning, Randers.

Iflg. min familie var hun døvstum og/eller epileptiker, og kan have været anbragt på anstalten Filadelfia i Tersløse sogn, Sorø amt, men der har jeg heller ikke fundet hende i FT1940.

Hun er ikke anført som død i Århus (sognene Sahl, Trige eller Sct. Pauls) eller Auning, Randers frem til 1969 og heller ikke i dodsregister.dk.

Jeg leder derfor efter hende efter 1930. Jeg har søgt både i MyHeritage, FamilySearch, Danish Family Search og dodsregister.dk, foruden relevante kirkebøger. Jeg har spurgt på DFS, men uden at finde svar.

Jeg tager meget gerne imod gode råd til, hvor jeg kan lede.
På forhånd tak

Bente Wanning

Du kan jo håbe på at en hjælper med adgang til ft 1940 læser med her. Den kræver abonnement hos MyHeritage.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Helle Johanne Landberg

Hvis ikke hun er i dødsregisteret, så er der jo stor sandsynlighed for, at hun først er død efter 1969. I så fald kan du søge efter hende på Borger.dk. De 75,- kr. det koster er efter min erfaring givet godt ud.

Og hvis du ikke kan finde hende via Borger.dk og hun ikke er i dødsregistret, ja, så ved du i det mindste, at hun er død før 1943.

Mvh
Helle

Mette Lund

Jeg har prøvet at slå hende op på MyHeritage i FT-1940, men finder hende ikke.

Mvh.
Mette

LoneRiis

#4
Tak for gode råd og for at slå Ane Petrea Nielsen op i FT1940. Jeg må ty til borger.dk.