Ane Johanne Sørensen

Startet af Jens Arne Leismann, 11 Sep 2021 - 15:41

Forrige emne - Næste emne

Jens Arne Leismann

Jeg søger oplysninger om min tipoldemor Ane Johanne Sørensen (Sørensdatter)
Hun er født i Hellevad, Hjørring 7.september 1825
Hun får min oldemor Julie Nielsen den 12. april i Hørby, Hjørring. Udlagte barnefader er fraskilte Niels Christian Sørensen, født i Dronninglund, Hjørring.
De får tre børn sammen uden at blive gift.
Herefter kan jeg ikke finde dem nogen steder. Ingen resultater med folketællinger og heller ikke udvandring.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig videre.

Arne Leismann

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal

#2
Er det denne familie?

Hjørring, Dronninglund, Hørby, Hørby Skoledistrikt, Hørby, Et Hus, 61 - F2, FT-1860, D6931
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Niels Christian Sørensen     35     Fraskilt      Indsidder. Træskomand            Dronninglund Sogn, Hjørring Amt 
Anne Johanne Sørensdatter     35     Ugift      Indsidderske. Spinderske            Voer Sogn, Hjørring Amt

Søren Nielsen     5     Ugift      Hendes Barn            Voer Sogn, Hjørring Amt 
Martinus Nielsen     2     Ugift      Hendes Barn            Hørby Sogn, Hjørring Amt

Julie Nielsen er født 12. april 1860.

Kunne være:

Hjørring, Dronninglund, Dronninglund, Bollegade, Et huus, 23, FT-1870, D7642
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Niels Christian Sørensen     44     Gift      Huusfader      Træskomand      Dronninglund
Dorthea Marie Pedersen     42     Gift      Huusmoder            Ulsted Sogn 
Gjertrud Mine Jensen     7     Ugift      Barn            Dronninglund 
Sine Maren Nielsen     5     Ugift      Barn            Dronninglund 
Ane Johane Nielsen     2     Ugift      Barn            Dronninglund 

Der dør en Ane Johanne Sørensdatter, ugift, 36½ år, i Vesterskov, Voer sogn, 19. marts 1862:
https://www.danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn388/churchlisting145163/opslag16350133 - nr. 3

Hjørring, Dronninglund, Voer, Vesterskovby, Et huus, 16, FT-1855, D7541
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Ane Johanne Sørensdatter     30     Ugift      Inderste            Hellevad Sogn, Hjørring Amt 
Johanne Kirstine Hansdatter     38     Enke      Inderste. huusmoder            Aalborg 
Andreas Sørensen     5     Ugift      Hendes børn            Hellevad Sogn, Hjørring Amt 
Ansine Kirstine Sørensen     2     Ugift      Hendes børn            Hellevad Sogn, Hjørring Amt 

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Jens Arne Leismann


Mange tak for hjælpen, det hjalp rigtig meget.

Bente Wanning

Namn:   Julie Nielsen
Kön:   Kvinde (Kvinna)
Giftermålsålder:   26
Typ av händelse:   ægteskab (Vigsel)
Födelsedatum:   cirka 1860
Vigseldatum:   11 jun 1886
Vigselort:   Hørby Sogn (Hjørring Amt), Danmark
Make/maka:   Adolf Lovrids Jørgensen 
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -