Daniel Hoppe 1871-1926 Hvornum Onsild h Randers a, vielse 1896 men hvor?

Startet af Niels Ole Rask, 08 Sep 2021 - 16:43

Forrige emne - Næste emne

Niels Ole Rask


     Hej
     Jeg har lidt problemer med min oldemors bror Daniel Hoppe
     Han er født 2/10 1871 i Hvam sogn Rinds h Viborg a, opsl 18  Hvam 1855-73 FS,   søn af Jens Hoppe og Ane Christensdatter
     Senest 1880 flytter han med familien til Hvornum, Onsild h Randers a, hvor hans far overtager Lille mølle efter en bror.
     I flg ft 1901 er han blevet gift 1896, samme år overtager Daniel Lille mølle efter en bror Christen Daniel.
     Ft 1901
      Daniel Hoppe           29 år        Gård og mølleejer       Hvam Viborg a
      Ane Hoppe               29 år        husmoder                  Kgs Tisted  Aalborg a
      Ingvard Hoppe           3 år        barn                          Hvornum  Randers a
      Tjenestefolk udeladt
       Jens Hoppe              70 år        Aftægtsmand             Hersom,   Viborg a
       Ane Hoppe               58 år        Aftægtskone              Hvam   Viborg a

      Jeg har ikke fundet vielsen i Kgs Tisted eller Hvornum.
      Sønnen Ingvard født 13/3 1897  opsl 34    Hvornum 1892-1900 FS, er vist deres eneste barn, i flg en gammel slægtsbog skulle han være død ung, men ikke hvor?
       Ane Nielsen g Hoppe født i Kgs Tisted 7/6 1871 ses død i Hvornum 3/5 1913 opsl 261  Hvornum 1901-18 Fs
       Året efter sælger Daniel Lille mølle til en svoger Mathias Vammen, 1914, han flytter herefter til Randers hvor han vist var købmand,han
        ses død her 30/3 1926   opsl 46 Sankt Peder Randers   døde 1924-30    Fs
       Her ser det ud til han er blevet gift igen, men det har jeg heller ikke fundet.
       Så jeg søger begge hans vielser og hvornår sønnen Ingvard døde
       På forhånd tak
       Niels Ole

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com




Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Niels Ole Rask


     Tusind tak for dine fund Gitte
     Så var det altså i Vognsild de blev gift, ja det er jo heller ikke langt fra hendes hjemsogn Kgs Tisted.
     Han havde altså først forretning i Aalestrup, inden han rejste til Randers, det giver jo god mening at sønnen Ingvard død er indført
     i Østerbølle, Aalestrup var dengang en del af Østerbølle sogn, dog fra 1908 med egen kirke.
     Daniel har i øvrigt som barn boet en tid i Aalestrup, 2 af hans søskende er født her, før de kom til Hvornum.
     Jeg havde aldrig hørt om hans andet ægteskab, før jeg fandt hans dødsindførsel.
     Tak også til dig Jens Karl for dit bidrag.
     Det var dejligt at få det her med om Daniel
     Tak og hilsen
     Niels Ole