Baron Otto Lerche, hvor dødsted!!

Startet af Annette Ilsøe Rasmussen, 04 Sep 2021 - 16:19

Forrige emne - Næste emne

Annette Ilsøe Rasmussen

Siden jeg fandt ud af om Baron Otto Lerche - født 9. januar 1899 på Lerchenborg Gods ved Kalundborg, søn af lensgreveparret Christian Cornelius Lubbi Lerche-Lerchenborg og Anna Hedvig Cathrine Beate f. de Falsen Zytphen-Adeler. Jeg går ud fra at Baron Otto Lerche er døv, hvis det er sandt... Jeg har kigget på FT 1930 og 40, han boede hos slægtning i Bredgade 38, København og sidst Frydendalsvej 15, Frederiksberg. Hans mor og sønnen opholdte sig i Norge omkring 1916, de havde privat huslærer, min kilde mener at privat huslærer måtte være special døvelærer. Jeg kunne ikke finde ham Baron Otto Lerche i sin sidste tid, hvornår han døde samt begravelsessted og hvad han laver i jobstilling.

mvh
Annette Ilsøe 

Bente Aaris

Hej,

Har ikke fundet ham, men har et forslag, skriv til Anna von Lowzow, hun må være barnebarn (født Lerche-Lerchenborg) til broderen så vidt jeg kan regne ud, hun synes at have god kontrol på sin slægt, måske hun kender skæbnen til sin farfars bror, hun er også Formand for Dansk Adelsforening som udgiver Adelsårbogen, måske du også kan finde ham der!

Du kan finde e-mail adressen her:


http://adelsforeningen.dk/forside

Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej Bente!

Jeg har også tænk på at skrive til Anna von Lowzow, tak, fordi du giver mig e-mail adresse til adelsforeningen.

Eller jeg prøver at henvende til Frederiksberg Stadsarkivet, han boede under Frederiksberg omegn, hvis han ligger et af kirkegårde på Frederiksberg.

Tusind tak for hjælpen.

mvh
Annette




Arne Lago von Kappelgaard

Hej Annette!
Jeg har kigget i mine bøger, og Otto Lerche står opført i DAÅ 1968-1969 s.256 og udgivet i 1970.
I Danmark Adels AArbog 1970-1971 (udgivet 1972) står han ikke opført, men i samme bog s.483 (Dødsliste)
står han som død 29.11.1970. Intet om sted eller stilling.

Med genealogisk hilsen
Arne Lago von Kappelgaard

Gitte Johansen

I 1970 bor der en Otto Lerche på denne adresse. I 1972 er han væk.

Ved ikke om det er ham
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Annette Ilsøe Rasmussen

Til Arne og Gitte!

Tak for hjælpen, I ville hjælpe mig at finde på sporet. Det er et spørgsmål om den rette person, siden jeg fandt 2 samme navn Otto Lerche, ene som advokat, altså hørende og anden "døv" Otto Lerche.
Du, Gitte fandt adresse - jeg tvivler på den rette person, da han har telefonnr. på listen, men "døv" baron Otto Lerche kan ikke høre ved telefon!!! 
Til Arne - tak for dødsdato/år, så jeg prøver at snage rundt.

Endnu tak for hjælpen!

mvh
Annette

Gitte Johansen

I 1948 bor Otto på Nyvej og civilingeniør Otto bor i Hellerup
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#8
Faber som han bor sammen med i 1930 og 1940 bor også Nyvej, så mon ikke det er ham. Det er Fabers telefonnummer, som står ved ham i 1971


1940
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=242933#242933,47187607
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej Gitte!

Ja, det ser rigtignok, Baron Otto Lerche boede hos slægtning Knud Harald Faber i Bredgade (FT 1930) og Frydendalsvej (FT 1940) - så det er mulighed for at henvende på Frederiksberg Rådhusstadsarkiv, jeg kigger efter begravelsesprotokol eller dødebøger.

Endnu tak for hjælpen.

mvh
Annette