Redigering "her", - igen, ikke?

Startet af Teis Thomsen, 22 Jul 2011 - 11:04

Forrige emne - Næste emne

Teis Thomsen

Jeg er "ellers", ovenud tilfreds med Slægt & Data, og denne hjemmeside, - uden alle jer, havde jeg ikke nået 1.300 aner fra min sofa :).

Men, - jeg husker at der tidligere var mulighed for at "redigere", både i "overskriften" og i "tekstfeltet".

Jeg kan godt se problemer i at man igen og igen redigerer i tekstfeltet, - når en hjælper har begravet sig i et problem, - og så finder ud af at den pågældende lige kom med lidt flere oplysninger som ville have hjulpet gevaldigt fra starten.
Men, - når så problemet er løst, ville det være ønskværdigt at man kunne enten indsætte en tommel op, eller skrive "LØST" i "overskriften".....

Står jeg alene med mit ønske ???
De bedste hilsner
Teis Sidney Thomsen

Arne Feldborg

Emnet har været vendt adskillige gange. Og ikke uventet er der delte meninger om det. Men jeg tror der er almindelig enighed om, at man skal være varsom med at melde en tråd for løst. For hvornår er en tråd løst (og er den så også definitivt løst)?

Ofte ser man, at der fremkommer afgørende nye oplysninger efter at det primære spørgsmål er besvaret.

Hvis tråden var markeret som "Løst" ville disse oplysninger måske ikke fremkomme og / eller måske ikke blive læst af trådstarter. Og endelig skal man jo også være opmærksom på, at en tråd ikke alene er til for trådstarters skyld, andre kan jo også have interesse i emnet.

Jeg tror også der er almindelig enighed om, at trådstarter (når han føler at emnet er besvaret) bør skrive et kort indlæg og takke for bidragene og evt. opsummere resultatet. Så kan  andre også se at trådstarter faktisk har læst også de senest indkomne bidrag.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Teis Thomsen

Jeg er "relativ" enig, Arne, dog, så har jeg selv vovet mig udi funktionen som hjælper, og måtte igennem en lang spadseretur ind og ud af forskellige tråde for endelig kl. 03:30 at finde én der endnu ikke var løst, trods kommentarer til trådstarter.

Jeg tænker her mest på emnet "hjælp til tydning" som jeg benytter mig meget af. Her ville det i hvert fald være rart med omtalte redigerings mulighed.

Og, - skulle jeg have sat en tommel op som indikation på at jeg mener at have fået fyldestgørende svar på hvad der stod i denne kirkebog, så er det jo mit eget ansvar, da jeg jo selv "ser efter" om det nu kan "passe" :)

Jeg skriver dette da jeg tit oplever at selvom man kan se at der er kommet ét til flere svar på tråden, så vokser visningerne. Og jeg er ikke så indfoldig at jeg tror at min grandtante "Ane Marie" har SÅ stor en interesse at man vil ind for at se hvem hun i grunden var, men - som tidligere nævnt, besøgt af hjælpere som lige ville se om der var noget de kunne bidrage med.

Jeg mener stadig at vi selv er ansvarlige for om vi mener at have fået fyldestgørende svar, - og så kan sige tak for hjælpen - med en "tommel op".
De bedste hilsner
Teis Sidney Thomsen

Leif Bærtelsen

#3
Man kan da sætte "en tommel op" i sit sidste indlæg, hvis man synes at man har fået det svar man efterlyser.
Men om det er synligt i emneoversigten tror jeg ikke. Det får jeg at se nu.
_______

Jo, det sidste indlæg er tydeligt markeret med "tommel op".

Generelt burde man nok bruge besked ikon mere, for på forhånd at annoncere hvilken type svar man giver.  ;)
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Teis Thomsen

Hej Leif,

ja, du kan selv sætte et "tommel op" ikon ind, - under dit svar, - men jeg mente når svaret var fyldestgørende for trådstarter, - således at man kunne se det inden man åbnede tråden....

til Arne:
Det ER muligt, - og da det vil lette en del på "klikkeriet" ville jeg mene - "så få det dog iværksat, - så må det jo være op til den enkelte at gå glip af de guldkorn der ellers måtte komme", -
iøvrigt, - får man ikke stadig mail om nyt indlæg, skulle der alligevel "snige" sig en "smutter" ind?  ;).
De bedste hilsner
Teis Sidney Thomsen

Arne Feldborg

Jeg går ud fra du kan huske hvorfor muligheden for at redigere i gamle indlæg blev fjernet. Og de forhold der gjorde det nødvendigt forekom jo også i forbindelse med overskrifter.

Og, ja. Man får, hvis man abonner på det, mails om nye indlæg. De problemer der tidligere har været med den type mails til modtagere på bestemte adresser (især i udlandet men også hos enkelte danske udbydere) skulle også være løst nu.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Teis Thomsen

Citat fra: Arne Feldborg Dato 22 Jul 2011 - 15:15Jeg går ud fra du kan huske hvorfor muligheden for at redigere i gamle indlæg blev fjernet.

Nej Arne, - der har jeg så sovet i timen.
De bedste hilsner
Teis Sidney Thomsen