Evt et opslag i Archion

Startet af Helene Pedersen, 31 Jul 2021 - 16:25

Forrige emne - Næste emne

Helene Pedersen

Mojn Ewald

Mange tak for dit svar. Nu vedhæfter jeg den "gule seddel".
Jeg ser frem til, hvad du finder af flere oplysninger om F.W. Schmidt.
Med venlig hilsen
Helene Pedersen
Frederiksværk

Ewald Rettig

Mojn Helene

F.W.Schmidt
död 03.06.1939 Diakonissenkrankenhaus Flensburg
begravet i Sörup
oo 15.08.1908 Sörup Standesamt (Borl.Viet)
Christina Dorothea Petersen

Der er ingen KB Sörup Online efter 1898
E.Mail Adr.
Kirchengemeind soerup@t-online.de
Standesamt@amt-mittelangeln.de

VH Ewald

Helene Pedersen

Mojn Ewald

Mange tak. Så har du været på Stadt-Arkivet. Tak for dit store arbejde for mig.

Ja, denne familie er kommet langt omkring. Arnes (min mands oldemor fra Heisager) gift og rejst til Hamborg, senere boede de i Bönningstedt, en datter af hende kom til Køge på Sjælland, det er min mands mormor, og en bror til F.W. Schmidt er død i København.
Det er spændende at finde, hvor man har slægtninge.

God weekend her fra Frederiksværk

Med venlig hilsen
Helene Pedersen
Frederiksværk

Helene Pedersen

Mojn Ewald
Jeg vil sende dig et spørgsmål til, hvis du har lyst og tid.

Min mands tip oldefar hed Peter Sievers:
Født i Süderstapel: Geboren 6/8 1777 und getauft 10/8 1777: Peter Sievers. Eltern: Detlev(f) Sievers und Christina (Ey) Ay im Nordstapel.

Og Peter Sievers Hustru hed: Anna Maria Lorentzen:
Født i Leck:
Anna Maria (Lambert) Lorentzen, geboren 16/1 und getauft 23/1 1782: Eltern: Lorentz Christian Hansen (Lambertzen) Lorentzen und Ingeburg geboren Oldsen im Schnatebüll.

Ja har alt om Peter Sievers og hustrus fødsel, død, børn og forældre men: Jeg har aldrig fundet Peter Sievers og Anna Maria Lorentzen gift?.
Jeg har set i Microkort på Rigsarkivet i København i Leck, Süderstapel, Hollingstedt og også Tönning

De må være gift efter 1803, da Anna Maria Lorentzen bor i Leck i folketællingen fra 1803 og er ugift.

Det kunne måske være, du havde dem i et register i Slesvigske samling?

Med venlig hilsen
Helene Pedersen
Frederiksværk

Ewald Rettig

Mojn Helene,

har ikke fundet noget, heller ikke Ingeburg Oldsen död.
Hvor og hvornaar er det förste barn födt

Venlig hilsen Ewald

Helene Pedersen

Mojn Ewald

Ingeburg Oldsen dør: Kirchenkreis Südtondern, Kirchengemeinde Leck 1812-1854, Microkort
Nr: 33. Død 4/8 og begravet 9/8 1830, Ingeburg, wittve des veil Lorenz Lambertsen (Lorentzen, in Schnatebüll. Tochter des weil Olde Heinsen und des weil Anke, geb: NN in Schnatebüll geb: daselbst 1747 (1748)

Og så står der at hun blev gift 1776, men jeg har fundet hende gift 1769. Hun er gift med Lorenz Christian Hansen Lorentzen/Lambertsen; år 1769 den 5/5 også i Leck

Lorentz Christian Hansen dør 6/8 1811 i Leck; hans Far hedde Hans Lambertsen; det er nok herfra Lambertzen/Lorentzen efternavn skifter lidt.

Peter Sievers og Anna Maria får 6 børn:
1)Christina Sievers skulle være født 4/1 1808; men jeg ved ikke hvor; kan ikke finde hende; hun rejser til USA, hvor der er opgivet at hun er født 4/1 1808.
2) Ingeborg Maria Sievers født 1810/ død 1836 i Süderstapel
3) Wiebeke Catharina Sievers født 1815, hun bor Oldenswort  og er gift her med en Peter Jensen, de findes i FT-1860 i Oldenswort
4) Anna Sievers født 1812/ død 1875 i København
5) Martha Sievers født 1818/død ? . Hun bliver gift med Hans Müller Carstensen år 1846 i Enge og de findes i FT-1860 i Enge.
6) Detlev Sievers født 1822/ død 29/9 1897 i Flensborg (min mands ane)

1) Christina Sievers har jeg ikke fundet konfirmeret; der ville måske stå hvor hun var født, og så var Peter Sievers og Anna Maria Lorentzen måske gift der, de burde jo være gift mellem 1803 og 1808?

Peter Sievers har jeg ikke fundet i en FT-1803, så der ved jeg ikke, hvor han er?

Med venlig hilsen
Helene Pedersen
Frederiksværk

Ewald Rettig

Mojn Helene,

Lorenz Christian Hansen
oo 18.06.1769
Ingeburg Oldsen
den 5.5.1769 er Verlobung (Trolovelse)
Peter Sievers og Anna Maria Lorenzen er sikkert
gift i Brudens Sogn.
KB Leck Verlobung 1764 - 1854
Juni 1803 er den sidste og April 1811 er den näste
Verlobung, skrevet paa samme Side i Kirkebogen.
Konfamationen mangler ogsaa i Tiden 1803 - 1810

I KB Süderstapel Taufen 1803 - 1816
er Chrisina Sievers födt 28.10.1816 datter af
Peter Sievers og Ernestina Maria Börn

Venlig Hilsen

Ewald

Helene Pedersen

Mojn Ewald
Mange tak.
Jeg har ikke lagt mærke til, at der manglede data i KB for Leck, så det er nok derfor, at de ikke kan findes gifte.

Jeg ser nærmer på fødslen med Christina, når jeg engang kommer på Rigsarkivet i København, eller også må jeg tage mig samme til at købe 1 måned på Archion. Det er ikke lige tiden til at tage til Købehavn, nu da vi har så mange smittede, selvom jeg nu er vaccineret 3. gang.
Tak for din hjælp, jeg ønsker dig god jul og godt nytår her fra Nordsjælland.   
Med venlig hilsen
Helene Pedersen
Frederiksværk