Ejer af matr. nr. 12 Cq, Jerslev by, Jerslev i Brønderslev Kommune før 1920

Startet af Jette Udengaard, 03 Aug 2021 - 19:08

Forrige emne - Næste emne

Jette Udengaard

Hvor finder jeg oplysninger om hvem der ejede ovennævnte ejendom før 1920 -  beliggende Birkmosevej 254, 9740 Jerslev J.

Venlig hilsen
Jette Udengaard

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Kathrine Tobiasen

Hej Jette

På denne side https://www.ois.dk/default.aspx kan du se, at ejendommen har matrikelnummer 12cq i Jerslev ejerlav.

Med denne oplysning går du videre til skøde- og panteprotokollerne, som Bente henviser til. Vælg Børglum-Jerslev Herredsfoged fra Arkiv-dropdown-menuen og vælg herunder Realregister.

I denne protokol, der registrerer alle ejendomme numerisk efter matrikelnummer, kan du blade frem til den ønskede ejendom og se de forskellige ejere fra ca 1850 og frem.

Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Jette Udengaard

Mange tak for hjælpen til Bente og Kathrine. Desværre fandt jeg ikke hvad jeg søgte under realregister. Jeg har været samtlige opslag igennem der vedrører Jerslev
Ejendommen er opført i 1890 iflg. BBR

De bedste hilsner
Jette Udengaard

Britta Hansen

Gården hedder Linesminde, kan vi se her:
Birkmosevej 254
9740 Jerslev J


Her ser du ejendommens blad i Realregistret - matr.nr. 12e Jerslev by, Jerslev.

Se også et nyere blad i Tingbogen

Jeg fandt også ejendommen på arkiv.dk Linesminde Jerslev, hvor der var skrevet matr.nr. 12c - hvilket ikke er korrekt. Bl.a. Peter Frederiksen boede dér, og ham kan du finde i FT1925matr.nr. 12e/Linesminde familie#4.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Jette Udengaard

Hej Britta
Tusind tak for alt det du har fundet og for din tid. ( I en sen nattetime - ser det ud til )
Jeg er ikke så erfaren på dette område og det bliver da ikke lettere af der er skrevet forkert matr.nr.

Venlig hilsen
Jette