Rikard Jochum Pedersen f. i Fåborg 1902

Startet af Keld Petersen, 22 Jul 2011 - 12:11

Forrige emne - Næste emne

Keld Petersen

Jeg søger min farfars broder - Rikard Jochum Pedersen - født 21. april 1902 - i Klostergade 82, Fåborg. Jeg ved han boede i København i hvert fald i årene 1955 - 59, men København er et vidt begreb så jeg vil gerne have hjælpe til at finde ud af, hvor jeg skal begynde at lede.

Hilsen
Keld

Hans Poulsen


Hej Keld

"..Rikard Jochum Pedersen - født 21. april 1902 - i Klostergade 82, Fåborg. Jeg ved han boede i København i hvert fald i årene 1955 - 59..".

- "i hvert fald i årene 1955 - 59". Adresse? Hvor troværdigt er det udsagn? Kilde?

- Ugift, gift, separeret, skilt, enkemand, børn, svigerbørn, børnebørn, profession, fagforening etc.? Fortæl, fortæl!

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Keld Petersen

Hej Hans

Mht til tidsrummet 1955 - 59 er jeg ret sikker, idet han besøgte mine forældre i 1955 kort efter min farfars død. I 1959 traf min søster og jeg ham hos min farmor, som boede hos min faster i Ballerup. Vi var på ferrie. Desværre er såvel min far som min faster døde, så jeg kan ikke spørge dem, og jeg er ikke lykkedes med at finde ham efter min oldefaders død i 1915, så jeg ved ikke meget om hans proffession og civil status, så jeg føler mig en smule fortabt, og håber egentlig herigennem at finde den berømte nål i høstakken.

Hilsen Keld

Leif Thor Olsen

Hej Keld.

Spørg efter ham på dit lokale folkeregister, det koster 52 kr.

Boede han i Københavns kommune, burde du kunne finde ham i Kraks vejviser. Der er også en mulighed i telefonbøger. Begge værker findes i mange årgange i Kbh.s Stadsarkiv, sandsynligvis kan de også ses i Landsarkivet på Nuuks plads.

Mvh. Leif

Keld Petersen

Hej Leif
Tak for svaret. Så langt havde jeg ikke tænkt . Sådan går det, når løber ind i en blindgyde og føler at man ikke kan komme ud igen.

Hilsen
Keld