Hjælp til at finde oplysninger om min farfar Dan Holger Dohse

Startet af Birte Hede, 07 Jul 2021 - 11:19

Forrige emne - Næste emne

Birte Hede

Hej!

Håber nogen kan hjælpe mig med nogle tips til, hvordan jeg kan finde nogle flere oplysninger, om min fars biologiske far og sine forældre. Min far Dan Holger Thomassen Dohse er født på Rigshospitalet i København den 23. juni 1920. Min far er resultatet af min farmors og farfars kortvarige forhold. Jeg kender min farfars fødselsdato ud fra Københavns registerblade fra den 1. nov. 1915, hvor han boede Linnésgade 37A, 3. sal i Kbh. - og fra den 1. maj 1922, hvor han boede på Christianhavns Voldgade 11 3. sal. i Kbh. I følge folketællinger fra den 5. november 1922 boede min farfar på Fredensgade 14, 2. sal i Kbh. på daværende tidspunkt. Jeg har forgæves ledt i kirkebøgerne under Stokkelund Herred for at finde frem til, hvor han er født og navnene på hans forældre. Håber nogen kan give mig nogle tips til, hvordan jeg kommer videre. I følge mine afdøde forældre deserterede min oldefar til Danmark i forbindelse med 2. slesvigske krig i 1864. Den viden har heller ikke bragt mig videre. Mvh Birte

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Præstø, Tybjerg, Næstved Købstad, , , 81 - F2, FT-1860, D5980

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Carl Frederik Dohse     46     Gift     Husfader. Vagtmester          Pløen 
Andresine Marie Elisabeth. f. Hansen     35     Gift     Hans Kone          Odense 
Heinrich Vilhelm Christian Carl Frederik Dohse     6     Ugift     Deres Søn          Næstved 
Caroline Amalie Dorthea Frederikke Dohse     4     Ugift     Deres Datter          Næstved 
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#6
Præstø, Hammer, Holme Olstrup, Kalby By, En Gaard, 7, FT-1880, C5197

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Mads Jensen     56     Gift     Husfader, Gaardeier          Holme Olstrup Sogn, Præstø Amt 
Kirsten Pedersen     44     Gift     Husmoder          Udby Sogn, Præstø Amt 
Ane Magrete Madsen     24     Ugift     Deres Barn          Holme Olstrup Sogn, Præstø Amt 
Hans Peder Madsen     21     Ugift     Deres Barn          Holme Olstrup Sogn, Præstø Amt 
Hanne Christine Madsen     19     Ugift     Deres Barn          Holme Olstrup Sogn, Præstø Amt 
Jørgen Christian Madsen     17     Ugift     Deres Barn          Holme Olstrup Sogn, Præstø Amt 
Karen Marie Dorthea Madsen     15     Ugift     Deres Barn          Holme Olstrup Sogn, Præstø Amt 
Niels Frederik Andreas Madsen     12     Ugift     Deres Barn          Holme Olstrup Sogn, Præstø Amt 
Henrik Kaiser Madsen     9     Ugift     Deres Barn          Holme Olstrup Sogn, Præstø Amt 
Christen Johan Emil Madsen     6     Ugift     Deres Barn          Holme Olstrup Sogn, Præstø Amt 
Jens Peder Madsen     25     Ugift     Mads Jensens Søn, Skolelærer          Holme Olstrup Sogn, Præstø Amt 
   
Forlover
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com