Hvornår blev Hans Hansen født i Førslev.

Startet af Jørgen Chr., 02 Jul 2021 - 11:30

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Som det fremgår af nedennævnte FT-1845 var Hans Hansen (sidstnævnte), som 17årig, plejebarn hos Niels og Margrete.       

Hans skal, som angivet, være født i Førslev.  Jeg vil TRO. at Hans er søn af en af Niels' og Margrete's børn, hvorfor min nysgerrighed efter hvem er hans forældre, melder sig..  Jeg kan umiddelbart ikke finde hans fødsel, hvorfor jeg venligst beder om hjælp hertil.  Mig bekendt er han ikke angivet hos denne familie i senere folketællinger.

Sv: Hvor og hvornår blev Niels Larsen og Ane Margrethe Sørensdatter født.
« Svar #6 Dato: 27 Jun 2021 - 11:08 »
Citér
Præstø, Tybjerg, Herlufmagle, Gelsted, gaard, 48, FT-1845, C2526

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Larsen     35     Gift          gaardmand     I sognet
Margrete Sørensdatter     29     Gift          hans kone     Førslev, Sorø amt
Peder Nielsen     8     Ugift          deres barn     I sognet
Jens Nielsen     4     Ugift          deres barn     I sognet
Lars Nielsen     2     Ugift          deres barn     I sognet
Hendrik Nielsen     1     Ugift          deres barn     I sognet
Søren Hendriksen     58     Gift          daglejer     Gunderslev. Sorø amt
Magrete Jensdatter     60     Gift          hans kone     Førslev, Sorø amt
Hans Hansen     17     Ugift          plejebarn     Førslev, Sorø amt

I håb om hjælp sender jeg de venligste hilsener samt ønsket om en rigtig god weekend til jer alle derude.  Forhåbentlig vil solen titte frem.

Jørgen

Christian Nielsen

#1
Christian Nielsen

Jørgen Chr.

Kære Christian. 

Jeg er dybt taknemmelig for din hjælp, for så kan jeg sikkert få løst min "problem".  Derfor tusind tak for din venlighed og hjælpsomhed.  Jeg vil nu eller straks i morgen studere dine oplysninger nærmere.  Det er, stadig for mig, utroligt så dygtige , I er derude, for jeg føler ellers, at jeg efter 25-30 år med slægtsforskning er velpostret indenfor emnet.

De allerbedste hilsener og for dig vil jeg ønske en rigtig god weekend med en del solskin.

Jørgen

Jørgen Chr.

Kære Christian.

Jeg har nu gennemgået dine flotte oplysninger men, jeg kan stadig ikke finde ud af, om plejebarnet er familie eller en helt ukendt.  Umiddelbart er der ingen klokker, der ringer for mig men, det synes som om, at han (Hans) er kommet udefra en helt anden familie.  Niels og Ane (plejeforældrene) har måske tænkt, med en børneflok på 8-9 så kunne de godt hjælpe ved at tage et plejebarn.

De venligste hilsener og rigtig god weekend.

Jørgen