Hjælp til at finde oldemor Dagmar i 1906

Startet af Helle Rossini Hansen, 20 Maj 2021 - 21:30

Forrige emne - Næste emne

Helle Rossini Hansen

Hej,

Jeg vil høre om jeg kan få hjælpe til at finde min oldemor i 1906. Hun har godt nok givet mig kvaler, og det går mig lidt på, at jeg ikke kan finde ud af hvor hun blev af. Jeg har listet de informationer jeg har fundet omkring den periode, som jeg håber kan give jer nogle ideer.

Nielsine Kirstine Dagmar Nielsen
Født 6. august 1872 i Sønderholm
Forlod København den 31. januar 1903 til Hørsholm Hotel (Politiregisterbladene)
Opholdte sig på Skodsborg Badehotel i sommeren 1904
Dukker op i Slagelse ved datterens fødsel (Asta Marie Elise Rossini) den 27. april 1905 (Skt. Mikkels kirkebog) hun bliver sat i pleje i Græsted, Slagelse (FT 1906)
Dukker op i Helsingør den 31. januar 1908 da hun bliver gift i Skt. Olai kirken med Charles Wilhelm Oskar Rossini, der er det listet at hun er bosiddende i Bjergegade 29. Charles bor der (FT 1906) men ikke Dagmar.

Så jeg har en periode fra maj 1905 til januar 1908, hvor jeg ikke har nogen ide om hvor hun befandt sig. Så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde hendes 1906 folketælling.

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Mvh
Helle

Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Eva Morfiadakis

FornavnNIE K D
EfternavnROSSINI
PigenavnNIELSEN
KønKvinde
Sidste bopælFrederiksberg Kommune
Fødselsdag6. aug 1872
Dødsdag1. dec 1953
Død i en alder af81 år
CivilstandIkke oplyst (75 års restriktion)
Død hvorFrederiksberg Kommune

Här är hennes död men deb har du kanske redan.

Eva M
Eva M

Inge Olesen

Venlig hilsen
Inge Olesen

John Damm Sørensen

Citat fra: Inge Olesen Dato 21 Maj 2021 - 07:01

Hej

Måske denne Nielsine, tilbage i Hornum for en kort bemærkning?

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=12100#12100,375552

Mvh Inge
Denne Nielsine er fraværende og hun driver tilsyneladende en trikotage og modeforretning i Hornum Stationsby.

Hilsen
John

Christian Nielsen

hej

i FT 1906 står der at hun er fraværende i "Farstrup" som er et nabosogn mod nord.
der har jeg ikke kunnet finde hende.

men her er jordemoderprotokollen fra 1905 - nummer 43
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21995839#460310,82325998

mvh
Christian Nielsen

Helle Rossini Hansen

Hej

Tusind tak for linkene, hvor spændende. Jeg var overrasket over det med Trikotageforretning, for hun var kogejomfru, så måske er det ikke den rigtige Nielsine. Hun kaldte sig også for Dagmar, men derfor kan det godt være hende. Jeg kan desværre ikke læse hvad der står under midlertidigt opholdssted, folketællingen er lidt slørret, men du har nok ret Christian, der kan stå Farstrup.

Tænk er de jordemoderprotokollen er kommet på nettet. Ja der kan man se, jeg havde et billede af den, som jeg tog da jeg var på arkivet et besøg, da jeg var i Danmark for nogle år siden.

Måske må jeg gå ad den lange vej, og gå hele Slagelse igennem. Hele folketællingen er jo ikke indtastet endnu. Jeg kan ikke forstille mig at hun kan være så langt væk. Asta, barnet, kom i pleje i Græsted det ligger jo også omkring Slagelse.

Mvh
Helle

Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"