Retsbetjente

Startet af Hans Ove Stiig, 25 Maj 2021 - 16:57

Forrige emne - Næste emne

Hans Ove Stiig

Søllerød Sogn 1865.
Jeg søger efter oplysninger om en fra Farum til Søllerød flyttet person. Tilgangslisten er desværre ikke ført så langt frem. Jeg har rodet rundt på nettet uden at finde noget brugbart. Kan nogen give mig et hint om hvilken vej jeg skal gå.
Mvh
Hans Ove

Britta Hansen

#1
Hej Stiig

En mand kan vi følge i lægdsrullerne, hvis han ikke er for gammel.

Hvad sker der i Søllerød i 1865? Vies personen eller får vedkommende barn? Hvor er vedkommende i FT1870?

Der er en tilgangsliste for 1865 i KB Hovedministerialbogen Søllerød sogn
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Ole Westermann

Hvad hedder personen ?

mvh Ole

Hans Ove Stiig

Hej Britta Hansen
Indrømmet - jeg havde kun set i Kontrabogen. Og så har jeg kunne følge personen helt til 1871, hvor han og familie havner i Birkerød. Jeg har i øvrigt prøvet at følge personen ( Jens Nielsen, f 20. maj 1832 i Neiede, Alsønderup Sogn ) gennem lægdrullerne. Her står han som streget - Død Decbr. 1851. Så jeg er lidt forvirret og håbede på at "Retsbetjentene kunne bringe mig videre

Britta Hansen

#4
Jens Nielsen - Peder Olsens stedsøn - døde 20. maj 1851 Alsønderup
*20. maj 1832 - moderen hedder Kirstine Sørensdatter.

Jeg tænker, at det er denne familie:
Frederiksborg, Strø, Alsønderup, Nejede by, Nejede Mark Pølebroen, Nejedevesterskov, en gaard, 52, FT-1850, B4275
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Peder Olsen     40     Gift          Jordbruger og huusfader     Lille Lyngby sogn 
Kristine Sørensdatter     45     Gift          hans kone ( Peder Olsen)     her i sognet 
Maren Pedersdatter     6     Ugift          deres barn ( Peder Olsen)     her i sognet 
Mads Nielsen     23     Ugift          huusfaderens stedbørn ( Peder Olsen ) i krigstjeneste)     her i sognet 
Ane Nielsdatter     25     Ugift          huusfaderens stedbørn ( Peder Olsen )     her i sognet 
Hans Nielsen     21     Ugift          huusfaderens stedbørn ( Peder Olsen )     her i sognet 
Jens Nielsen     18     Ugift          huusfaderens stedbørn ( Peder Olsen )     her i sognet 
Kirsten Nielsdatter     77     Enke(mand)          forsørges af famllien     Asminderød sogn 
- - -
Frederiksborg, Strø, Alsønderup, Nejede bye, gaard, 45, FT-1834, C7443
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Jensen     30     Gift          gaardmand      
Kristine Sørensdtr.     29     Gift          hans kone      
Ane Nielsdtr.     9     Ugift          deres børn      
Mads Nielsen     7     Ugift          do      
Hans Nielsen     5     Ugift          do      
Jens Nielsen     2     Ugift          do      
Anders Madsen     20     Ugift          tjenestefolk      
Karen Jensdtr.     27     Ugift          do     

Faderen Niels Jensen døde 14. juni 1836 Alsønderup

Moderen giftede sig igen 9. februar 1844 - også Alsønderup
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Hans Ove Stiig

Hej Britta.
Jo du har fat i de rigtige og når jeg ser mine optegnelser gennem, får jeg godt nok røde øre. Jeg tror jeg har blandet 2 enslydende familier sammen. Jeg skal lige bruge et par dage til at rede trådene ud og vender så tilbage.
Hans Ove

Britta Hansen

Hej igen

Det kan jo ske. Ro på.  ;)
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com