Niels Hansen, f.05 Nov 1847 og Karen Sørensdatter,f.21 Dec 1841

Startet af Jan Albrecht, 05 Maj 2021 - 11:49

Forrige emne - Næste emne

Jan Albrecht

Jeg leder efter Niels Hansen, f.05 Nov 1847 og Karen Sørensdatter,f.21 Dec 1841, begge tilsyneladende født i Granløse Sogn, Holbæk Amt. Jeg leder efter deres vielse, de får en søn Niels Peter Wilhelm Hansen, f. 30 Okt 1871 i Vegenersminde, Granløse Sogn, Holbæk Amt.
Rygtet vil vide at de blev gift, men om det er sandt (ved jeg ikke) Men muligheden foreligger vel, så ihvertfald hver for sig. Og fik de andre børn??? Jeg har længe søgt deres forhold også deres dødsattester for at få afsluttet deres data. Håber at der findes oplysninger om dem begge.

Ved Niels Peters dåb og konfirmationstår i kirkebogen:
Ved dåben i Grandløse kirke:
Moderen fruentimmeret Karen Sørensen af Tjepperup, 29 år gammel og udlagte barnefader Niels Hansen i Holbæk. Faddere: Pigen Ane Kirstine Sørensen af Tjepperup, Husmand Søren Petersen  af Tjepperup, Husmand Morten Sørensen af Holme Olstrup.

Ved konfirmationen i Grandløse kirke:
Niels Peter Vilhelm Sørensen søn af fruentimmeret Karen Sørensen i Vegenersmindehusene og plejefader og morfader Søren Pedersen i Vegenersmindehusene blev konfirmeret den 4.oktober 1885 i Grandløse kirke. Vaccineret den 6.maj 1872 af Søderlund.

Ejgil Hedegård Pedersen


   Hej Jan!
   Niels Peter Wilhelm Sørensen er vokset op hos hans morfar Søren Pedersen, for ved hans
   konfirmation står der plejefar Søren Pedersen og hans mor Karen Sørensen er tjenestepige i
   Tølløse og ugift er 38 år, så de blev ikke gift.

   Venlig Hilsen     Ejgil Hedegård Pedersen.

Jan Albrecht

Hej Ejgil Hedegård Pedersen, Mange tak for hjælpen. OK så er det i hvertfald ude. Mange tak for din hjælp.

Inge Hedal

Og mon ikke dette er barnefaderen?

Holbæk, Merløse, Tveje Merløse, Taastrup By, Meerløse sogn, et hus, 2, FT-1880, B0327
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Hansen     36     Gift     husfader, inderste, dagleier i agerbruget          Grandløse sogn 
Ane Magrethe Hansen født Jensen     37     Gift     hans kone          Jyderup sogn 
Ane Katrine Hansen     9     Ugift     deres børn          Grandløse sogn 
Thora Ingeborg Hansen     6     Ugift     deres børn          Grandløse sogn 
Kamilla Christine Hansen     2     Ugift     deres børn          her i sognet [Meerløse] 
Niels Henrik Hansen     under 1 aar     Ugift     deres børn          her i sognet [Meerløse] 

Mvh Inge

Lone Tækker

Hej
Det kunne være Karen død her i 1917, nederst

https://www.danishfamilysearch.dk/kbid359732

Ægteparret kan også findes i FT 1906 og 1916 på Kastanievej, som nævnt i kirkebogen.
Mvh Lone 😊