Emilie Aamodt født Agerbundsen 1825-1905

Startet af Bente Ougtvig Dyrstad, 12 Sep 2012 - 19:04

Forrige emne - Næste emne

Bente Ougtvig Dyrstad

Hejsa

jeg har brug for hjælp til at finde Emilie i 1870-1892

registerkort fra 1892

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3300180&searchname=polit_simple

hun er født 25 oktober 1825 i København

gift med

Frederick Anthon Gerhardt Pedersen Aamodt 1822-?

viet 30 august 1850 i Helligåndskirken, København

Bor ikke Fredensgade i 1890

i vejvisere for 1890 finder jeg en E. Aamodt enke boende i Carlsgave, Strandvej nr ?

om det er min Emilie ved jeg ikke.

jeg håber at med hjælp til at finde Emilie kan bringe mig tættere på at finde F A G død

har kun fundet en søn af parret og ham har jeg alt på.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Flemming Willum Petersen

Er sønnen Axel Aamodt?

Der findes fire personer med navnet ved søgning på DDD:



Navn: Axel E. Aamodt   Køn: M   Civilstand: Gift
Erhverv: Papirhandel   Fødested: København
Kilde: FT-1880  Amt: København   Herred: København (Staden)   Sogn: Tordenskjoldsgade   Stednavn: Gammelholm KvarterHusstands-/familienr: 14   Indtastningsnr: D3703   Løbenr.: 951
   

Navn: Christella Henriette Aamoth   Køn: K   Civilstand: Ugift
Erhverv: Stuekone   Fødested: Kjøbenhavn
Kilde: FT-1880  Amt: København   Herred: København (Staden)   Sogn: Amaliegade   Stednavn: 26 & 28, ForhusHusstands-/familienr: 202   Indtastningsnr: D3726   Løbenr.: 1887
 

Navn: Frederik Aamodt   Køn: M   Civilstand: Fraskilt
Erhverv: Dekorationsmaler   Fødested: København
Kilde: FT-1880  Amt: København   Herred: København (Staden)   Sogn: Ravnsborggade   Stednavn: Ravnsborggade 20Husstands-/familienr: 267   Indtastningsnr: D4604   Løbenr.: 1194
 

Navn: Oline Andine Aamodt   Køn: K   Civilstand: Ugift
Erhverv: Lever af syning   Fødested: København
Kilde: FT-1880  Amt: København   Herred: København (Staden)   Sogn: Store Strandstræde   Stednavn: Sct. Annæ Øster KvarterHusstands-/familienr: 7   Indtastningsnr: D2427   Løbenr.: 39
 


Har det noget med denne familie / slægt at gøre?

Ved du hvad Emilies pigenavn, er?

I så fald kan vi måske finde hende i FT1880 på DDD.

Mvh. Flemming Willum Petersen
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Flemming Willum Petersen

Undskyld, pigenavnet stod jo i overskriften!

Jeg er vist ikke helt vågen.
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Flemming Willum Petersen

#3
Frederik er i hvert fald død efter 1880:

København, København (Staden), Store Kongensgade (ulige numre), Sankt Annæ Vester, Frimurerlogens Rode, Nr. 65, 361, FT-1880, D2255
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Frederik Anton Gerh. Aamads   57   Gift      skomagermester, portner   Kjøbenhavn
Emilie født Agerbundsen   54   Gift   husmoder      Kjøbenhavn

Som du ser er de bosat i Frimurerlogens Rode (Store Kongensgade)
Store Kongensgade hører til Holmen, Trinitatis og Garnisons Sogn. Prøv at kigge efter Frederiks død her 1880-1892.

Jeg kunne Google mig til at der ligger en tidligere frimurerlogebygning i Klerkegade. Jeg ved ikke om det har noget at gøre med denne rode, men det er i hvert fald også Holmen og Trinitatis sogn, så det er mine bedste bud.

Undskyld hvis jeg er lidt forvirrende, min undskyldning må være at jeg lige er kommet hjem fra en operation i dag.

Mvh. Flemming Willum Petersen
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej Flemming

rigtig god bedring, selv opereret 10 august.

det er sønnen Frederik som er kunstmaler, han rejser til Bornholm bliver viet der og får en datter, bliver skilt, rejser tilbage til KBH hvor han dør 1918.


Navn: Frederik Aamodt   Køn: M   Civilstand: Fraskilt
Erhverv: Dekorationsmaler   Fødested: København
Kilde: FT-1880  Amt: København   Herred: København (Staden)   Sogn: Ravnsborggade   Stednavn: Ravnsborggade 20Husstands-/familienr: 267   Indtastningsnr: D4604   Løbenr.: 1194
 
nu er der kun 12 år der adskiller, men det kunne være sjovt at finde ud af hvad og hvor Carlsgave ligger henne.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Flemming Willum Petersen

Prøv at se her:

http://www.carlsgave.dk/home/om-ab-carls-gave

I 1848 overdrog greven villaen ved gavebrev til kgl. skuespillerinde Erhardine Hansen, og havde inden overdragelsen navngivet ejendommen "Carls Gave". Men allerede i 1854 kom der nye ejere, konsul P. M. E. Løbel samt kongelig skuespiller og kammersanger Christian Hansen, og disse fik lagt et stykke af "Amerikas arealer" (det nuværende Amerikavej) til grunden.

I 1864 overtog hofskrædder L. Fleron arealerne, og i 1893 solgte hans enke disse videre til et konsortium bestående af grosserer Corn. Fjord, murermester J. P. Malmberg og vognmand J. Olsen. Disse rev Carls villa ned og byggede i stedet de nuværende for- og baghuse (bygningen attesteret 09.11.1893). Til vores glæde bevarede disse bygninger dog den oprindelige bygnings navn – det ville da have været lidt kedeligt, hvis forening hed "Andelsboligforeningen Vesterbrogade 127, 127A-E".
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej Flemming

tak for link

jeg er nået lidt videre, har fundet Emilie med mand i Ft 1890

de bor Store Kongensgade 81 opslag 187

jeg gik så videre, og finder et skifte fra dec 1891

men har ikke fundet Frederik

har været igennem

Sct Johannes
Helligkors
Trinitatis
Garnison
Sct Paul
Holmen
Vor Frelser
Kommune Hosp.
Alm. H
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Flemming Willum Petersen

Står der noget om adressen i skiftet, altså om de stadig bor på St. Kongensgade?

Så burde han nemlig være i Trinitatis, Holmen eller Garnison iflg. min PDF om gade til sogn i København.
Den er dog angående 1863, så der KAN være kommet nogle nye sogne til siden.
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Flemming Willum Petersen

Umiddelbart tror jeg så de bedste bud er Skt. Stefan og Skt. Jakob af dem du ikke har været igennem.

De er oprettet hhv. 1874 og 1877, udskilt af Skt. Johannes, som igen ved oprettelsen i 1861 blev udskilt af Vor Frue og Trinitatis.

Men jeg ved det ikke med sikkerhed. Jeg er ikke den store Københavns-ekspert.
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Bente Ougtvig Dyrstad

Hejsa

det er et lukket skifte, så jeg fik kun navn.
men det er jo nok til at kredse sig ind på årstal.

Holmen kan jeg have overset, de er noget forvirrede at kigge i, specielt når man er øjenopereret.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Flemming Willum Petersen

Jeg tror nu ikke, at det er dine øjne der er noget galt med, for jeg kan heller ikke se ham i Holmens Kirke. Så skal vi ikke konkludere, at dér er han i hvert fald ikke.
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Bente Ougtvig Dyrstad

Hejsa

Jeg tog udgangspunkt fra ft 1890 og det er Garnison
Emilie bor i Fredensgade 8 i 1892 og det er Sct Johannes

hm. underligt
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Flemming Willum Petersen

Han må jo være et eller andet sted  :) men det kan godt være at den gode, gamle metode med at tage kirkene én efter én, er den bedste her. Det er trods alt ikke uoverskueligt, når man har et årstal.
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej Flemming

Tak for hjælpen, jeg fik da Emilie sat på FT og noge adresser, manden dukker nok op, jeg starter stille og roligt op i de kbh's kirker
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Flemming Willum Petersen

Der er en del med navnet Aamodt på Politietsregisterblade:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politsearch&task=displayresults&searchname=polit_simple&searchidentifier=1135233&lang=da&limitstart=10

Måske nogle du kan bruge?

Jeg finder dog ikke din Frederik Gerhard, da han er død 2 år før registerbladsarbejdet gik i gang.
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej

En par stykker af dem er familie, flere ér ikke fundet døde, de forsvinder i det blå.
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Gitte Johansen

Hej Bente


Nu ved jeg jo ikke, om du har fundet ham, men ellers er han i Skt. Paul, 1883-1891, opslag 73, nr. 244.


Død juleaften.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej Gitte

Tusind tak, han var ikke fundet, ellers havde jeg skrevet det.

var ellers igang med kirkebøgerne igen.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig