Hvor bliver Rasmus Hansen konfirmeret han er født 30 sep 1822 i Rodstrup, Skamby

Startet af svenn chr. trønning, 26 Apr 2021 - 14:12

Forrige emne - Næste emne

svenn chr. trønning

Jeg søger efter hvor Rasmus Hansen er konfirmeret henne.

Han er født 30 september 1822 i Rodstrup, Skamby Sogn, Skam Herred, Odense Amt som søn af husmand Hans Larsen død 27 maj 1827 og hustru Karen Jensdatter død 04 mar 1846 i Rodstrup, Skamby Sogn, Skam Herred, Odense Amt.

Jeg har ham i FT- 1845.
Odense, Skam, Uggerslev, Uggerslev By, en gaard, 20,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Jens Jørgensen, 35, Gift, gaardfæster, sognefoged, Her [Uggerslev sogn, Odense Amt] 
Johanne Andersdatter, 39, Gift, hans kone [Jens Jørgensen], N. Næraa sogn, Odense amt 
Jørgen Jensen, 6, Ugift, deres børn [Jens Jørgensen og Johanne Andersdatter], Her [Uggerslev sogn, Odense Amt] 
Anne Kirstine Jensen, 4, Ugift, deres børn [Jens Jørgensen og Johanne Andersdatter], Her [Uggerslev sogn, Odense Amt] 
Anne Marie Jensen, 2, Ugift, deres børn [Jens Jørgensen og Johanne Andersdatter], Her [Uggerslev sogn, Odense Amt] 
Jørgen Jensen, 70, Gift, aftægtsmand [hos Jens Jørgensen og Johanne Andersdatter], Her [Uggerslev sogn, Odense Amt] 
Anne Margrethe Nielsdatter, 71, Gift, hans kone [Jørgen Jensen aftægtsmand [hos Jens Jørgensen og Johanne Andersdatter]], N. Næraa sogn, Odense amt 
Rasmus Hansen, 22, Ugift, sognefoged Jens Jørgensens tjenestefolk, Skamby sogn, Odense amt 
Karen Madsdatter, 27, Ugift, sognefoged Jens Jørgensens tjenestefolk, Klinte sogn, Odense amt 


Resten af sit liv bortse fra deltagelse af krigen 1848-50 bor han i dette Sogn.

Jeg har set i sognene omkring Skamby Sogn uden at finde ham.

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning


Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

svenn chr. trønning

Til Britta Hansen

Du skal have mange tak for din hjælp til mig.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning