manlende dødsattest, måske i Frederiksborg amtl

Startet af jesper balle, 20 Apr 2021 - 16:16

Forrige emne - Næste emne

jesper balle

Hej

August Ernst Kellermann er født 19/6 1825 formentlig på Sophienberg slot i Hørsholm sogn, men hvor døde han, måske i Frederiksborg amt?
Ovennævnte var søn af forvalter Heinrich Jacob Kellermann født 23.12.1794 død 04.03.1874 og Dorothea Frederikke Franciska Stoldt født 13.02.1796 død 31.05.1883.

August Ernst Kellermann bliver gift 15/6 1848 i Tikøb sogn med Frederikke Cathrine Knach Født 28/3 1825 i Vipperød sogn, Frederiksværk. Ægteparret får 3 børn og hvor den sidste Emma Marie Knach  bliver født d. 10/7 1858 iflg. dåbsattestens bemærkninger i Nærum sogn som ægte barn men hjemmedøbt d. 29/7 1858 i Sct. Olai sogn, Helsingør og dør samme dag d. 29/7 1858 og bisat fra Sct. Olai sogn d. 2/8 1858.

Iflg. FT
Samtlige personer i husstanden
Frederiksborg, Strø, Vinderød, Frederiksværk Skoledistrikt, Et hus, 135 - F5 (75), FT-1855, D7600
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Niels Knack   60   Enkemand   Smedesvend      Vinderød Sogn, Frederiksborg Amt
Louise Knack   14   Ugift   Hans Datter      Vinderød Sogn, Frederiksborg Amt
(Trine Kellermann)   -   Enke   (Hans Datter. Husholderske)      (Vinderød Sogn, Frederiksborg Amt)
(August Kellermann)   -   Ugift   (Hendes Søn)      (Helsinge Sogn, Frederiksborg Amt)
(Vilhelm Kellermann)   -   Ugift   (Hendes Søn)      (Helsinge Sogn, Frederiksborg Amt)

er Frederikke Cathrine Knach (Trine) sammen med de 2 ældste børn  flyttet hen til sin far.

Ved næste FT

Samtlige personer i husstanden
Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad, Helsingør Købstad, Stjernegade 437, -, 372 - F1, FT-1860, D5383
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Trine Kellermann   35    Enke   Ernærer sig ved at vaske for folk      Frederiksværk
August Kellermann   13    Ugift   Hendes Søn      Skotterup, Tikøb Sogn, Frederiksborg Amt
Vilhelm Kellermann   10    Ugift   Hendes Søn      Skotterup, Tikøb Sogn, Frederiksborg Amt
Mine Vilhelmsen   47    Enke   Syerske      Helsingør________________________________________
kan vi se, at Frederikke Cathrine Kellermann (f.Knach) bor alene med sin 2 børn.

28.juni 1861 bliver Catrine Kellermann (Knach) gift 2. gang med Niels Christophersen i Sct. Olai sogn i Helsingør,

Men tilbage til spørgsmålet hvornår døde hendes 1. mand August Ernst Kellermann?

Det sidste spor jeg har af ham er ved denne FT

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Tikøb, Borupgaard, et huus, 760, FT-1850, B1865
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Lars Jørgensen   47    Gift      Arbeidsmand, Huusfader   Søborg
Ane Jørgensdatter   40    Gift      hans Kone   Haries sogn
Peternille Larsdatter   12    Ugift      deres Børn   her i sognet
Ane Marie Larsdatter   8    Ugift      deres Børn   her i sognet
Jens Larsen   6    Ugift      deres Børn   her i sognet
Christian Larsen   2    Ugift      deres Børn   her i sognet
Karen Strube   45    Enke      -   Helsingør
Carl Kjær   14    Ugift      hendes Børn   her i sognet
Sophie Kjær   12    Ugift      hendes Børn   her i sognet
Line Kjær   9    Ugift      hendes Børn   her i sognet
Maurits Kjær   8    Ugift      hendes Børn   her i sognet
Caroline Larsdatter   1    Ugift      hendes Pleiebarn   her i sognet
Dorthea Staalt   54    Gift      -   gyllensten
Ida Sophie Kellermand   14    Ugift      hendes Barn   her i sognet
August Emil Kellerman   25    Gift      Tømmersvend, Huusfader   hirsholmene
Frederikke Knach   25    Gift      hans Kone   Frederiksværk
August Kellerman   3    Ugift      deres Barn   her i sognet________________________________________

samt, da datteren Emma Marie Knach  bliver født d. 10/7 1858 i Nærum som ægte, hvilke skulle indikere, at faderen August Ernst Kellermann er død mellem 1857 og 1861 men hvor.

Måske andre i dette forum kan finde noget, jeg ikke har fundet.




Gitte Johansen

Der står ved Emma, at moderen er enke efter Kellermann, så ikke hans barn
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jesper .Balle

Hej Gitte
Hurtig respons må jeg nok sige.

Var ikke helt klat  over hvad du mente, men kan nu godt se det. Ja hun er enke ved FT 1855 med sine 2 ældste børn August og Vilhekm Kellermann og hvor jeg nu kan se ved barnet Emma fødsel

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21618427#389487,74219777

opslag 143 nr. 49 , hvor der jo står, at hun er enke, men som jeg læste det i bemærkningsfeltet som født i Nærum sogn som ægte men hvor der står UÆGTE.

Beklager, men det betyder om vendt, at hendes mand må være gået bort i perioden 8/10 1850 hvor sønnen Anton William Kellermann bliver født i Tikøb sogn og frem til 1855, hvor hun bor hos sin far.

Beklager!

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jesper .Balle

Hej Gitto

Ja for satan (undskyld) der er gevinst

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21583948#355424,70388109

opslag 20 nr. 14

Jeg læser: Arbeidsmand, bonde for Teglbrænder Siemsen ved  xxx Lappergården?

Har du evt. et bedre bud?

Jeg kan oplyse, at nævnte teglbrænder var gift med August Ernst Kellermanns ældre søster Margaretha Dorthea Christiana og da hun dør i 1850, gifter han sig med lille søsteren Caroline Charlotte.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jesper .Balle

Jamen Gitte

det er jo fantastiske lækkerier, du dækker op til!

Tusinde tak.

Hvis du har ønske om en endnu svære opgave, som jeg ikke har fået løst de sidste 10-15 år, er du særdeles velkommen tll at give mig en kort mail på fam.balle@adr.dk så skal jeg med glæde sende dig, hvad jeg har herom:) når jeg får tid.