Hvor bliver Julie Nanna Marie Buch af - født i Fredericia 1885

Startet af Vivian Samsøe Voss, 16 Jul 2011 - 15:54

Forrige emne - Næste emne

Vivian Samsøe Voss

Hej allesammen

Julie Nanna Marie Buch f. 11-2-1885 Michaelis Sogn i Fredericia, datter af Navigationslærer Søren Nielsen Buch og Knudsine Margrethe Knudsen - viet i Nørup Kirke, Vejle Amt.
Jeg finder ikke Julie hverken død eller konfirmeret i Fredericia, hendes forældre bosætter sig på Fanø ca. 1904, men her er heller ikke spor af Julie.

Julies far dør i Nakskov i 1944, og begraves på Fanø, hvor moderen ligger begravet.
Jeg håbede på at faderen måske boede hos hende i Nakskov, men der var desværre heller ingen gevinst.

Julies ældre bror Niels Johs. Ludvig Buch er gift på Bornholm, men senere bor familien i København. Ham har jeg styr på. Har også set efter hende på Bornholm, men heller ingen Julie.  :P

Er der nogen der kender til familien, eller kan hjælpe mig lidt på vej.
På forhånd tak
Venlig hilsen
Vivian Samsøe Voss
www.vivianogjohnshjemmeside.dk

Palle Buch Carlsen

Hej Vivian

Noget svar på hvor Julie er blevet af kan jeg ikke gi dig. Jeg har fundet den samme familie i Buch-puslespillet, og så vidt jeg kan se er der fejl både der og på din hjemmeside.
Buchpuslespillet har følgende:
12-Søren Nielsen Buch (21.10.1855-13.10.1928) ~1880 K.M.Knudsen, styrm., navigationslærer     Fanø fra   1894   cf/cg   
   13-Niels Johannes Ludvig Buch (26.9.1883-) ~ 1909 Signe Pihl, politiinspekt.civildom. i Kbh.   Fredericia   1883   cg/kg
   13-Georg Sofus Buch (16.5.1887-)   Fredericia   1887   kb
   13-Frederik Christian Buch (16.5.1887-26.12.1949), Fotograf   Fredericia   1887   kb

Dødsdatoen på Søren stemmer ikke med din (hvilken er rigtig?).
Julie mangler, og jeg kan ikke finde hende i KB Fredericia, Michaelis i 1884-87 (hvor har du hendes fødsels og dåbsdato fra ?)
Frederik Christian er tvillingbror til Georg og står i KB lige under ham.
Georg Sofus (d.2) som du har på din hjemmeside mangler i Buchpuslespillet (ham finder jeg også i KB uden problemer).

Så alt i alt vil jeg gerne have bekræftet data på Julie inden jeg prøver på at finde hende andre steder.

Med venlig hilsen
Palle Buch Carlsen
Århus
Henvisning til indvandrerslægterne Kirschbaum, Gercken og Nouvel modtages med tak.

Vivian Samsøe Voss

Hej Palle

Helt forkert på den er jeg vist ikke, du finder Julie Nanna Marie Buch i KB Vejle-Elbo-Michaelis 1882-1889 (opslag 127 nr 7)

Og Søren Nielsen Buch født 21-10-1855 i Jelling - død 10-4-1944 Søndergade 28, Nakskov, men begravet sammen med hans kone Knudsine Margrethe Knudsen, der døde 13-10-1928, og altså ikke hendes mand, har tjekket i dag, da jeg opdagede at KB var kommet længere oppe i tiden.

Den eneste jeg ikke har er Frederik f. 16.5.1887 - 26-12-1949 Fotograf, men ham vil jeg lede efter.
Venlig hilsen
Vivian Samsøe Voss
www.vivianogjohnshjemmeside.dk

Palle Buch Carlsen

Hej Vivian

Nu var det ikke min mening at sige, at det måtte være dig der var forkert på den, bare at oplysningerne strittede lidt i forskelllige retninger.
1890 bor Navigationslærer Buch på Søbjerg 6 (som han ejer) sammen med Knudsine, en søn på 8 Frank?? Alfred (født i Rudkjøbing), Niels på 6, Julie Nanne på 4 og Frederik Christian på 2.
I FT 1901 er de ikke længere på adressen og heller ikke andre steder i Fredericia.
Så måske er der en chance med FT 1901 for Fanø??
Med venlig hilsen
Palle Buch Carlsen
Århus
Henvisning til indvandrerslægterne Kirschbaum, Gercken og Nouvel modtages med tak.

Vivian Samsøe Voss

Hej Palle

Har fundet den ældste søn Frans Alfred Buch i Rudkøbing.
1865-1884 (opslag 107)

Jeg fandt Julie Nanna Marie konf. i Nordby Fanø 22-4-1900, jeg har ikke fundet en vielse på hende, men vil se fra 1916, ikke gjort endnu, men måske bliver hun ikke gift ?.

Jeg søgte i FT 1906 - 1901 var næsten uoverskuelig, jeg fandt familien
Søren Nielsen Buch
Knudsine Margrethe
Frederik Chr. Buch Fotograf elev
Margrethe Elmer Svigerdatter ??? måske Frederiks kone ? har ikke fundet vielse på Fanø
Knudsine Marie Knudsen enke
FT 1906 opslag 96

Venlig hilsen
Vivian Samsøe Voss
www.vivianogjohnshjemmeside.dk

Vivian Samsøe Voss


Har nu fundet Julie Nanna Marie Buch død den 27-8-1937 begravet 1-9-1937 i Nordby, Fanø 52 år gl.

Hun var Musiklærerinde og ugift.

 
Venlig hilsen
Vivian Samsøe Voss
www.vivianogjohnshjemmeside.dk

Palle Buch Carlsen

Hej Vivian

Godt du fandt hende og den ældste søn.
Jeg samler lidt sammen fra tråden og sender nogle rettelser til Buch-puslespillet.
Med venlig hilsen
Palle Buch Carlsen
Århus
Henvisning til indvandrerslægterne Kirschbaum, Gercken og Nouvel modtages med tak.

Vivian Samsøe Voss

Hej Palle

Godt vi fik lagt det på sin rigtige plads, og det bliver rettet i Buch-puslespillet, tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Vivian Samsøe Voss
www.vivianogjohnshjemmeside.dk