Kirkebøger på Ipad

Startet af Conni Green, 16 Jul 2011 - 08:13

Forrige emne - Næste emne

Conni Green

Har investeret i en Ipad.
Men..kan man virkelig ikke læse kirkebøger på den?
Java kan nemlig ikke installeres på sådean en.
Er der nogen som ved om man kan gøre et eller andet, så det kan lade sig gøre  :'(

Erling Haagh

Men det kan lade sig gøre i Android :-)

AO er lavet til pc, men der bliver nok set på det engang.

Mvh Erling

Christian Grøndberg

#2
Måske kan du bruge app'en "Cloud Browser". Da jeg ikke har en iPad, er jeg dog ikke sikker i min sag. Måske kan app'en kun afvikle Flash og ikke Java, men prøv da endeligt.

Meld gerne tilbage, hvis du finder en løsning der duer.

Med venlig hilsen
Christian T.G.

Carsten R. Nielsen

CloudBrowser skulle også kunne vise Java-baserede websites, men problemet er, at AO kræver at man installerer det Java-baserede program LAviewer for at se kirkebøgerne.

Statens Arkiver har (alt for) længe primært fokuseret på Windows-baserede løsninger. AO virker selvfølgelig på Mac, men man burde være bedre til at gøre arkiverne alment tilgængelige ved at tilbyde en visningsløsning, der er platformsuafhængig.

MVH
Carsten
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Leif Bærtelsen

AO har slet ikke fokuseret på nogen løsninger. Den løsning som de bruger i dag, er en løsning som er udviklet af et medlem af denne forening, som venligst og til glæde for os andre har stillet løsningen til rådighed for AO.

Jeg har indtryk af at det er den samme person som alene? vedligeholder, opdaterer og tilpasser programmet til de skiftende browsere, systemer og nye platforme. Det kan ikke være nemt, og især ikke når SA har en IT-politik som tit spænder ben for afviklingen af programmet.
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Conni Green

Kan slet ikke finde cloud browser påmin Ipad.  ???

Leif Bærtelsen

Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Conni Green

Ja jeg har. Jeg prøver ,at se på link, som du har sendt med lidt senere.
Tak for hjælpen

Lukas Madsen

Hej

Jeg har ikke prøvet at åbne kirkebøgerne på min iPad. Det er muligt at det kan lade sig gøre, da den allerede køre java. Men der er nogle tekniske forskelle på nye og gamle modeller af java.

Den måde jeg bruger min iPad til slægtsforskning er:

Ved min PC (som er en Mac) gemmer jeg de kirkebøger / sider som .pdf filer jeg finder spændende eller relevante. Derefter ligger jeg siderne.pdf i en mappe (som er i synk med dropbox). Herefter har jeg adgang til siden via app'en "goodreader" som også er i synk med dropbox.

Alle min fotos, data, dåbsattester osv. ligger på den måde også på min iPad. Alle i mapper der er opdelt i personer (år/mdr/dag og så navnet. Det er vigtigt, at alle navne har en unik dato først, da det samme navn ofter gå igen i en familie), f.eks.:


18560123 Anders Fly
18560301 Grethe Jensen
osv ovs

På denne måde har jeg altid alle mine data med på farten  :)

Jeg håber dette kan bruges, også selv om det ikke lige var denne løsning du søgte.

Vh
Lukas