Claus Clausen Volf og Ane Caroline Sørensen - Blev de gift i 1891?

Startet af Morten Nielsen, 20 Mar 2021 - 14:02

Forrige emne - Næste emne

Morten Nielsen

Claus Clausen Volf og Ane Caroline Sørensen står opført i Jelling KB i 1891 under viede, men uden angivelse af vielsesdato. Efterfølgende får parret 3 piger i 1891 (nr. 24), 1893 (nr. 120) og 1901 (nr. 63), hvor KB ved samtlige oplyser, at forældrene ikke er gift.

Der er ikke megen hjælp af hente i FT-1901, hvor moderen og to døtre ses på adressen Havnegade 26 i Vejle. Moderen står som værende ugift, men det er overstreget; Claus Clausen Volf har jeg ikke kunnet finde i FT-1901.

Claus Clausen Volf dør i 1922, og her står der i KB, at han er gift med Ane Caroline Sørensen.

Så mit spørgsmål er: Blev Claus Clausen Volf og Ane Caroline Sørensen gift (i 1891?), og i givet fald hvor og hvornår?

Venlig hilsen
Morten Nielsen



Inger Toudal

#1
FT-1921, Havnegade 27, Vejle Købstad: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=82419#82419,13720672

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Morten Nielsen

Tak for FTen, Inger; den fortæller jo også, at parret er gift. Ane Caroline dør i 1939 som enke efter Claus Clausen Volf iflg. KB, men det er vel heller ikke et endegyldigt bevis på en vielse.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Morten Nielsen

#4
Det var da en mulighed, tak. Men jeg undrer mig stadig over, at de står som værende ugifte ved døtrenes dåbe.

Venlig hilsen
Morten

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal

#6
Parret har åbenbart ikke været gift ved børnenes fødsel, men kunne være blevet viet på et senere tidspunkt.

Hvad står der ved børnenes konfirmationer og/eller vielser?

PS: Gitte har fundet vielsen: Viet af Borgmesteren i Brudgommens Hjem 2 Juli 1921.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Morten Nielsen

Tak til Gitte og Inger for hjælpen.

Venlig hilsen
Morten