Et enkelt opslag i MyHeritage

Startet af Karsten Jacobsen, 03 Mar 2021 - 12:33

Forrige emne - Næste emne

Karsten Jacobsen

Hej!

Har du adgang til MyHeritage? Kan du hjælpe med at slå Johan Jørgen Hasenkam efter? Ifølge mine oplysninger skulle han være født 1699 i Horne Sogn, men jeg har et par gange støvsuget årene 1698-1700, uden at støde på ham.

På MyHeritage er der et opslag, der "praler" med både føde- og dåbssted. Er meget interesseret i oplysninger + datoer.

Venlig hilsen
Karsten

Steffen Andersen

det ser ud til at han både var født og døde I Horne

Med venlig hilsen
Steffen
5792

Karsten Jacobsen

Tusind tak for opslaget,Steffen!

Lidt ærgerligt bringer det kun samme oplysninger, der findes åbent andetsteds. Jeg tvivler stadig på, at Johan er født i Horne Sogn i 1699, da jeg har støvsuget kirkebogen 1698-1700 flere gange. Det er rigtigt, at han efterfølgende opholder sig i Horne, bliver smed der, og også dør der. De oplysninger er alle fundet bekræftet.

Venlig hilsen
Karsten

Bodil Pedersen

Hej igen.

Hans far var angiveligt Løjtnant (ifølge en kilde på MyHeritage). Årstallet for hans fødsel er vel beregnet ud fra hans alder, da han døde, og det er før set, at det er flere år forkert.
Kan det tænkes at han er født i en by med militærforlægning, f.eks. Fynske Livregiment?

mvh
Bodil Pedersen

Karsten Jacobsen

Samme, som jeg tror, Bodil.

Kan godt forstå, at man sjusser sig frem til et fødeår på baggrund af fx alder ved død. Men synes, det er sjusket, kilder skriver Horne som fødested, når han ikke er der!

Venlig hilsen
Karsten

Bodil Pedersen