Hvor findes marquisser, baroner og den jaevne franske befolkning?

Startet af Sonia Pedersen, 27 Feb 2021 - 14:53

Forrige emne - Næste emne

Sonia Pedersen

Hej.... Hvis muligt vil jeg gerne bede om vejledning til at finde marquisser, baroner og de "jaevne" folk i Frankrig.  En efterkommer i Argentina vil gerne finde hendes aner i Europa, og jeg har lovet at hjaelpe.   Hun ejer en gotisk messe-bog, med graveret sólv skjold paa forsiden, og mange interessante data om hendes aner skrevet ind paa de fórste sider af bogen.    Jeg har fundet "traade" paa slaegtsprogrammer med flere af hendes forfaedre, men vil jo gerne sikre de rigtige kilder.  Er der adgang til kirkebóger i Frankrig? og Belgium?   det drejer sig om en efterkommer af Victor Charles Gillion Eugene Marie De Trezegnies (D Ittre) og Marie Alix Foache slaegten.    Er der mon en side hvor man kan "aflaese" de forskellige vaaben-skjold? (undskyld hvis jeg ikke formulerer mig rigtig). Kan man sóge i et fransk udvandrerarkiv?
Tak for enhver hjaelp....   det er jo en spaendende opgave "hernede", hvor der ikke er mange "royale" slaegtninge....
Mvh Sonia
 

Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

grethe jensen

I Belgien har du masser af soegemuliheder; led i gamle traade.
Du har f eks denne: https://search.arch.be/en/
Mvh GJ

Sonia Pedersen

Tak til Grethe og Britta.   (Jeg mente ikke Kirsten Thomas var aktiv i denne forum.  Alligevel laeste jeg senere (i hendes post) diverse sider man kan sóge i.... dét skulle jeg nok ha´gjort fór jeg startede traaden!     
Mvh 
Sonia. Argentina.

Bodil Pedersen

Hej

Prøv www.filae.com
Det er en fransk database med adgang til bl.a. kirkebøger.
Man kan søge gratis på fransk eller engelsk, men hvi.s man vil have adgang til alt må man betale
mvh
Bodil Pedersen

Sonia Pedersen