Anders Nielsen fra Stokvad, Lustrup sogn

Startet af Stine Sønderby Larsen, 08 Jul 2011 - 19:27

Forrige emne - Næste emne

Stine Sønderby Larsen

Anders Nielsen og Giertrud Thomasdatter bliver gift i Vester Nebel i 1803. Ved trolovelsen, som findes i Vester Nebel, Skast, Ribe, 1777-1813, opslag 18, lige under 1803, står der:

Anders Nielsen fra Stokvad i Lustrup Sogn

Så vidt jeg kan se, findes der ingen sogne ved navn Lustrup. De eneste umiddelbare bud var stednavnet Lustrup i Sankt Katharine, Ribe, Ribe, og stednavnet Stokvad i Tvis, Hammerum, Ringkøbing, men jeg finder ikke nogen, der kunne være ham.
Anders dør i Brøndum, Skast, Ribe den 13. januar 1833 (Brøndum, Skast, Ribe, 1814-1836, opslag 128, 1833 nr. 1). De eneste oplysninger her er, at han var fattiglem af fattighuset og døde som 62-årig, så han er født omkring 1771.

Er der nogen, der har et forslag til, hvor "Stokvad i Lustrup sogn" kunne være henne af?


Venlig hilsen
Stine

Carsten Lasak Pedersen

Hej

Jeg er langt fra sikker, men jeg læser det som Lystrup, og dem er der en del af på "Krabsen", men jeg er ikke stedkendt,  et foreslag kunne være at
oprette vielsen i Forummet " Hjælp til tydning" det kan være der kommer foreslag derfra,

Med Venlig Hilsen
Carsten Pedersen

Conny Gertsen

Jeg boede den første del af min barndom i Høm ca, 5 km. syd for Ribe - jeg mener at der på vejen til Ribe var en lille by på nogle få huse som hed Lustrup. Jeg ville prøve at søge i Seem sogn.

Stine Sønderby Larsen

Mange tak for svarene. Jeg vil prøve at kigge på det.

Venlig hilsen
Stine