om adgang til sager for personer på "dengale side" i krigen

Startet af Grethe Leerbech, 31 Jan 2021 - 11:40

Forrige emne - Næste emne

Grethe Leerbech

KAn jeg som kusine få adgang til min onkels sager- eller nogle af dem?
Jeg ved han døde i nov. 47 i vestre fængsels hospital, havde leukemi.
Familien har kun sagt han var "forrræder" ellers talte man slet ikke om ham.
Min kusine -hans datter er død, hun har en søn, emigreret til Amerika og  kontakten til ham er væk-ved ikke hvor han bor eller om han lever. Har det betydning!
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Aase Madsen

#1
Arkivalier med fortrolige oplysninger er beskyttet af en tilgængelighedsfrist. Læs om hvilke oplysninger, der er beskyttet, og se en oversigt over fristerne for de mest benyttede typer arkivalier.
Oplysninger om rent private forhold – frist på 75 år
Sager med oplysninger om rent private forhold er beskyttet af en tilgængelighedsfrist på 75 år uanset hvilken sammenhæng, oplysningerne optræder i. Reglen findes for at beskytte privatlivets fred.

Til rent private forhold regnes oplysninger om:

økonomi
race
religion
politiske og foreningsmæssige forhold
strafbare forhold
helbredsforhold
seksuelle forhold
sociale forhold


Så du skal sikkert vente til 2022, da du ved han døde i 1947.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

John Damm Sørensen

Hej

Når du kender navnet, kan du måske finde de ham i aviserne.
Prøv også her
http://www.illegalpresse.dk/information
Der er et navnekartotek

Hilsen
John

Grethe Leerbech

Hej begge to, tak for jeres svar. Informationen havde ingen oplysninger i den periode, så jeg venter til 2022, det er jo heller ikke så lang tid

mvh
Grethe
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ


Kirsten Andersen

Venlig hilsen
Kirsten Andersen
3650 Ølstykke
Medlem af Danske Slægtsforskere
(DIS-Danmark) siden 1993