fæstebrev forfeldbbereder Anders Knudsen

Startet af Kjeld Allan Larsen, 11 Jan 2021 - 14:12

Forrige emne - Næste emne

Kjeld Allan Larsen

min 5 x tipoldefar feldbereder Anders Knudsen Tørslef var fæster ved Varna Stampemølle ved Marselisborg

der skulle også findes et fæstebrev for Anders Knudsen i fæsteprotokoller for Marselisborg 1719-1869 med dato 12 juni 1751, men det er så vidt jeg jeg kan se ikke scannet hos AO, og jeg kan ikke finde frem til det hos family search, men måske er blot min uformåenhed som mindsker fangsten af et fæstebrev?

dygtige kolleger kan muligvis hjælpe mig med at finde dokumentet

dbh

Kjeld

Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Jørgen Thue Pedersen

Hej Britta!
Du mente vel højre side !?
mvh
Jørgen

Britta Hansen

Ups, ja  cool) .. men navnet er da ikke til at overse
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Kjeld Allan Larsen

hej Britta og Jørgen
Rigtig mange tak for hjælpen, spøjst at jeg ikke evnede selv at finde frem til den scannede udgave.
I mine noter står tillige, at der også skulle være information om fæster Anders Knudsen i samme udgave af fæsteprotokollen 1724-93 på folie 208 v, men det kan jeg dog ikke se.

Jeg har ligeledes i mine noter angivet endnu en kilde om min 5 x tipoldefar Anders Knudsen, nemlig Århus Bys Brandtaksationsprotokoller fra 1761, No 391 og 1771, No 407
Dette arkivalie kan jeg heller ikke finde på nettet, men igen kan det jo være min for beskedne evner.
Jeg formoder, at han efter at have opholdt sig på Varna Mølle flyttede til selve Århus og har en note om bopæl i Vestergade, men uden kildeangivelse. Er der en fremgangsmåde til at finde lokationer for borgere i Århus?


mvh

Kjeld