Axel Melchior fodt 24 maj 1906 in Havremark Huse, Allerslev . Efterkommere?

Startet af Kim Melchior, 09 Jul 2011 - 09:05

Forrige emne - Næste emne

Kim Melchior

Er der nogen der ved hvad der blev af Aksel/Axel Melchior der blev fodt i Havremark Huse, Allerslev sogn den 24 Maj 1906 som son af Niels Juel Valdemar Melchior og Anne Helene Nielsen?

Hvor blev han gift og med hvem? I folge hans mors dods annonce i Roskilde Dagblad den 11 oktober 1937 var han gift da hun dode. Han er ikke gift i Allerslev.

Han har optraadt som fadder ved en nevo's daab i 1931 og boede da i Lejre Overdrev, og igen ved en niece's daab i 1932, hvor han stod anfort fra Lejre.

Har han nogen efterkommere?

Hans bror Elias Melchior dode i Rye den 9 marts 1943 og blev begravet i Gershoj. Min far var den yngste son af Elias, og kom i pleje i Rye efter sin fars dod og har ikke haft nogen forbindelse med sin farbror efter hvad jeg har faaet at vide.

Hvis der er nogen der kender noget til denne familie, er jeg meget interesseret i oplysningerne.

Paa forhaand tak

Kim Melchior (USA)

bente lindhardt

Jeg har gennemgået FT 1930 i Allerslev. Der er ingen personer med efternavnet Melchior. Er familien flyttet fra sognet?

Hilsen
Bente Lindhardt

Kim Melchior

Jeg ved at Aksel's far Niels Juel Valdemar Melchior var dod i 1930 og at hans brorElias var flyttet til Saeby iinden 1930.Hans mor Anne Helene Nielsen, var stadigvaek i live i 1930, hun dode paa Roskilde Sygehus og blev begravet i Allerslev, deres sidste faelles bopael var Havrebjerg Husene i Allerslev, men det  er muligt at hun staar opfort i folketaellingen med sit pigenavn Nielsen i stedet for med sit giftenavn Melchior. Aksel stod opfort som fadder og kom fra Lejre omraadet i 1831-1832 men han kan have vaere ude og tjene et sted i et af de omliggende sogne paa det tidspunkt. Jeg tror naeppe at han var gift i 1930. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg tror det bare ikke.

mvh,

Kim Melchior (USA)

Kim Melchior

Aksel staar opfort hos sin mor i Havremarken Lejre i 1930 folketaellingen, opslag 33. Han er ugift paa det tidspunkt.

mvh,

Kim Melchior (USA)

Leif Rasmussen

Hej - Så lige din efterlysning. Aksel Melchior med familie er 5/11-1940 boende Nannasvej 1 i Torkildstrup, Kirke Saaby sogn...FT: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=224172#224172,42238300

Kim Melchior

Hej Leif,

Mange tak for den oplysning. Nu vil jeg prove at folge op paa den.

Mvh,

Kim Melchior (USA)