Mette Gotfredsen og Mads Rasmussen, Langeland

Startet af Anette Funch Thomassen, 03 Jan 2021 - 14:48

Forrige emne - Næste emne

Anette Funch Thomassen

Godt Nytår!
Jeg søger hjælp med at finde informationer om Gotfred Madsen's (f. 06.03.1740 - d. 08.10.1821 Fodslette Sogn) forældre Mads Rasmussen og Mette Gotfredsdatter. De blev gift 09.11.1738 i Fodslette sogn, Langeland. Se link:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17137539#179148,30383785
Og jeg har også fundet søskende (6stk) men intet om hvor forældrene er født og hvornår eller hvornår de er døde og hvor - kan være at jeg ikke kan se skoven for bare juletræer..... så alt hjælp er værdsat :-) 

Birte Wienecke

Dette kunne vel være Mads dåb, nederst til højre
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17137539#179148,30383668,
Jeg ledte egentlig efter Mette, men hende kunne jeg ikke finde.
Noget helt andet, har du forbindelse til Funchsgårde i Fuglsbølle?
mvh Birte

Britta Hansen

#2
Hej Anette

Måske er det Mette her i højre kolonne ca. midt i - døbt 21. febr. 1712 Fodslette sogn.

Jeg har set alle Aurelia Clemons probate/fæsteprotokol records igennem, synes jeg,  dog uden held, men det har du vel også.

Der er også en Mads døbt 2. april 1713 Fodslette - venstre kolonne #3.

Hvad hedder Gotfred Madsens søskende?

Der er en Mads Rasmussen, der begraves Fodslette 11. maj 1763 #15 højre side - der står desværre ikke alder på recorden.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Anette Funch Thomassen

Hej Birthe og Britta,
Tak for jeres hjælp, og ja det er en svær nød at knække. Jeg har ledt alle mulige steder, fæste og skifte protokoller - uden held.
Godfred's søskende hedder:
Anne Madsdatr. f. 1738 - d. ?
Karen Madsdtr, f. 1742 - d. ?
Malene Madsdtr, f. 1746 - d. ?
Inger Madsdtr, f. 1748 - d. 1749
Inger Madsdtr, f. 1751 - d. 1751 (tvilling 1)
Rasmus Madsen, f. 1751 - d. 1752 (tvilling 2)
Mht. Mads, så tror jeg, at det bedste bud må være den dåb som er 21.02.1712 hvor Rasmus Madsen står som far. Den prøver jeg at søge videre på.
Mht. Mette, så har jeg også set den du henviser til den 21.02.1712 men jeg kan simpelthen ikke læse farens navn, om det er Gotfred er jeg i tvivl om...???
Og til dit spørgsmål om jeg har forbindelse med Funchgårdene, så er svaret nej ikke hvad jeg ved af, jeg er en bornholmer Funch. Vores Funch anetavle på øen går langt tilbage, men godt blandet med svensk, tysk, skotsk og selvfølgelig nogen "overfra" :-))
Jeg kender godt skrønen om de to Funch brødre fra Friserland, den ene slog sig ned på Langeland og den anden på Bornholm, mennnn det er en skrøne :-) er jeg sikker på.

Birte Wienecke

Hej Anette.
Min forfader startede som riddefoged på Ærø og kom så til Langeland, og jeg har aldrig fundet forbindelse mellem dem og dem på Bornholm, Funch var nok meget normal i Tyskland.
mvh Birte