Dåb i Holmens Sogn København i september 1804

Startet af Sonia Brutti, 29 Dec 2020 - 15:58

Forrige emne - Næste emne

Sonia Brutti

Øverst ve. side:
d. 16. Caroline Amalia
f. d. 2. s.m. (samme måned)

fad(er) Daniel Arentzen xxxxxx  2 D 5 C No. 3 xxxxgaden.
mod(er) Karen Marie Jensdatter
Capt(ain) Mossin, capt(ainer) Daniel og Michael Bille, lieut(nanter) Uldal og Bardenfleth
Mad(am) Giede? fuldmægtigxxxx jomfru Arntzen

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17116049#151560,25188656

Hvad er han, hvor bor de og hvem er det i den sidste linje?
Ved nogen i øvrigt hvad tal og bogstavkombinationen efter hans navn står for? Jeg tænker noget knyttet til militæret (flåden)?

Jeg takker på forhånd for al hjælp og interesse!!!!

VH
Sonia




Gitte Johansen

 http://roskildeslaegt.dk/noter/Slaegtsforskning_i_haerens_og_soevaernets_arkiver_2019.pdf


Når man leder efter slægtninge, som har tilhørt Holmens faste stok, så er Holmens kirkebog en god hjælp. Nr. 5. i september 1784 er Joachime Maria. Hans far er Johan Henrich Höyer. Ud for faderens navn står Not. 1 D:3C:No 11. Dvs. at faderen kan findes i 1. divi- sions mønsterrulle for 3. compagni, hvor han i 1784 er indført under nr. 11. Ved brug af divisionbøgerne kan man følge faderen til- bage til det tidspunkt, hvor han blev optaget i den faste stok samt følge ham, indtil han udtræder af den faste stok inkl. en evt. pensionsperiode evt. også med oplysninger om hans død.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sonia Brutti

Kære Gitte
Tak for fine oplysninger om flåden m.m. Jeg vil forsøge mig ud i det forskellige; håber noget er tilgængeligt på AO i denne tid!
Har du et bud på hans erhverv?

VH
Sonia

Gitte Johansen

Hej Sonia.

Jeg er slet ikke god til tydning. Håber, der kommer en forbi, der kan læse det.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Kristian Skak-Nielsen

Hej Sonia

Jeg læser også hans stillingsbetegnelse som Skibmand.
I den sidste linje står der:
Mad. Giede Fuldmægtigkone, Jomfru Arentzen

Divisionsbøgerne er tilgængelige på Arkivalier Online - jeg kan bare ikke lige finde dem. Men du kan også finde dem på Daisy, arkivskaber: Søetaten Holmens Chef, Arkivserie: Divisionsbøger


Venlig hilsen
Kristian Skak-Nielsen

Sonia Brutti

Kære Kristian og Bjarke!!

Tusind tak for skibmand!!!
Jeg læste gaden som Gaasegaden i øvrigt.

Jeg må prøve at kaste mig ud i de divisionsbøger eller søruller eller hvad de nu hedder....jeg har ikke arbejdet med flådefolk før, så nu lærer jeg noget nyt!!!
Tak for hjælpen :) og godt nytår!!!

VH
Sonia