Søger informationer om Johannes Wilh. Henreich bapt 9.10.1796 st. thomas

Startet af FamilieRee, 18 Dec 2020 - 12:28

Forrige emne - Næste emne

FamilieRee

Hej Alle,

Jeg er løbet ind i en mur.
Jeg har fundet frem til en a mine forfædre. En meget interessant person. En slægtsforsker ved navn Hugo Ryberg har skrevet disse informationer vedrørende personen:

"Ree Johannes Wilh. Henreich bapt 9.10.1796 (colour. Mission St. Th.
1788-1813) a mulattochild the mother was Eva Marie
belongong tol J.W.H.R. left the island as a young shipsboy
and arr. to Hamburg 1813, where he was an apprentice in a
tailorship. Then he came to Aarhus where he 7.7.1826 marr
(Aarhus Domchurch) Margrethe Cathrine Lundberg
(Landberg) (24) he obtained citizenship in Aarhus 11.2.1828
as tailor. A list of all heirs is in my possession (Ryberg's)
Later the name was altered to REEK.
"

Tilsyneladende er personen født på st. thomas af en J.W.H.R. og af en mor ved navn Eva Maria.

Jeg kan dog ikke finde nogle informationer om dette selv udover hvad der er skrevet i denne afhandling af Hugo Ryberg "http://www.dkconsulateusvi.com/inhabitants/inhabitants07052002.pdf"

Jeg kunne godt tænke mig at finde disse informationer selv og har kigget diverse kirkebøger igennem fra st. thomas uden held.

Desuden kunne jeg rigtig godt tænke mig at finde ud af hvem denne "J.W.H.R" er, og hvor han kommer fra.

Hugo Ryberg skriver at han har en liste over slægtninge, så måske han har flere informationer på området. Men tror desværre at Hugo er død. "A list of all heirs is in my possession (Ryberg's)"

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig med supplerende information. Det er en meget spændende del af familien og en god hisorie.

Britta Hansen

Dåben ser du her Dansk Vestindiske Øer / Sct. Thomas / Charlotte Amalie / Kirkebog 1788 - 1813 - nederst højre side

Måske kan du finde noget brugbart på Rigsarkivet Folketælling (Vestindien) mm
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

FamilieRee

Hej Britta,
Tusinde tak for linket til dåbet! Meget brugbart!

Angående faderen Mr. Ree eller reek. Så kan jeg ikke finde noget som helst om ham. Det er meget spændende om han er fra Danmark eller et andet sted fra.