Hvem har set Otto Laustsen med papegøjerne på strøget?

Startet af Grethe Leerbech, 10 Dec 2020 - 10:52

Forrige emne - Næste emne

Grethe Leerbech

Otto Laustsen født i Fandrup, Farsø sogn d. 17 maj 1894, gift 2 gange, sidste gang med sygeplejerske Johanne c. Knusen død 7.1.2004 på Frederiksberg- på plejehjem.

Otto blev med årene lidt speciel. Han og Johanne havde i mange år 2 papegøjer, og de var så tamme, at han kunne gå tur med dem på skulderen og i 60erne sås han ofte på Strøget med dem og folk kunne gå hen og ae dem eller evt. få en af dem på hånden.  Måske findes der et eller andet billede fra en avis med ham og papegøjerne eller en tekst af en slags....Måske har nogen af jer oplevet ham og kan huske evt. årstal eller begivenhed. Jeg har selv set ham 1 gang, hvor han stod i midten med papegøjerne af en masse mennesker. 

Jeg søger hans død og mener han må være død efter 1973, de boede på Frederiksberg fra ca. 1962 på Holger Danskesvej. Da hun dør i 2004 er hendes adresse plejehjem på Godthåbsvej. I Krak er det hendes navn, der optræder, så jeg er lidt i tvivl om de boede sammen til ca. 1988-eller hun har boet alene på Holger Danskesvej. Han optræder ikke i Krak, så vidt jeg kan se.

Han er ikke død i København, har set stadsarkivets registre igennem. Jeg har prøvet at eftersøge ham her før, for en del år siden.


På forhånd tak
Grethe 
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Peter Kristiansen

Folkeregistret må kunne hjælpe dig. Du har navn, fødselsdato og fødested. Du kan lave en online forespørgsel - det koster ca. 60,-
M.v.h. Peter Kristiansen

Grethe Leerbech

Hej Peter

Ja tusind tak for hjælpen. det vil jeg gøre.
Men jeg havde også håbet at der var nogle af slægtsforskerne som havde set ham på Strøget, i Købmagergade eller andre af den indre bys gader, for fortællingens skyld.

mvh
Grethe

Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Britta Gjørtsvang

Hej Grethe

Jeg har som stor pige/ung (årgang 1954) set "manden med papegøjerne" flere gange. Hvis jeg husker rigtigt holdt han til omkring Storkespringvandet. Det var in-sted i slutningen af 1960'erne/begyndelsen af 70'erne.

Jeg har ikke hverken historier eller fotos af ham andet end han var et af de farverige indslag i byen på den tid. Hvis der dukker noget op fra de små grå celler vender jeg selvfølgelig tilbage.

Hilsen Britta

PS: Plejehjem på Godthåbsvej kan være: Plejeboligerne Østervang, Godthåbsvej 83, 2000 Frederiksberg 

Grethe Leerbech

Hej Britta
tak for din tilbagemelding, og din henvisning til plejehjemmet, det er jeg glad for. ..og du har åbenbart set ham flere gange.....

vh
Grethe
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Inger Sørensen

Hej Grethe

Jeg prøvede lige at søge på mediestream.dk

jeg skrev papegøjer strøget i søgefeltet og fik 2 hits - begge på avisen Aktuelt den 3. august 1969.

Denne ligge dog ikke online, så man skal enten på Det Kgl Bibliotek, hvor der er adgang til at læse alle aviser eller man skal til et bibliotek, der har en aftale om, at de har adgang til alle aviser.

Jeg ved jo ikke, om det er noget om den rigtige person, men det er da et forsøg værd.

Med venlig hilsen
Inger Sørensen

Grethe Leerbech

Tusind tak Inger, det vil jeg prøve-altså at gå på mit hovedbibliotek, når det åbner. Det var et godt tip

God Jul
Grethe
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Britta Gjørtsvang

Hej igen

Tidsmæssigt passer det med min hukommelse.

Hvis billede kan lægges her er jeg sikker på at jeg vil kunne genkende personen (hvis det ønskes)

Hilsen
Britta