Nis Edvard Boysen, f. 11.10.1843 i Kliplev. Udvandrede han til New Zealand?

Startet af Lisbet Lund, 20 Nov 2020 - 17:05

Forrige emne - Næste emne

Lisbet Lund

Jeg har fundet nedenstående mand på i DDD's udvandrerdatabase. Jeg tænker at det måske godt kan være ham, der blev født 11.10.1843 i Kliplev i Åbenrå Amt, også selv om navnet ikke er helt mangen til.

----------
Boyesen, Niels Edvard   Stilling:   Landmand
Alder:   29   Bestemmelsessted:   Ny Zeeland
Kontrakt nr.:   590400   Forevisningsdato:   10/25/1872
Fødesogn:   ?
Sidste oph.sogn:   Århus   Sidste oph. amt:   Århus
Sidste oph.sted:   Aarhuus   Bestemmelses land:   New Zealand
Bestemmelses by:   ?   Bestemmelses stat:   ?
Skibsnavn:   Indirekte
IDkode:   I7273B0917
----

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har links til New Zealandske hjemmesider, hvor man kan se lister over hvem der gennem tiden er immigreret dertil. Alternativt kunne være links til hjemmesider der svarer til vores vores Arkivalier Online eller Familisearch e. lign., hvis det findes.

Mvh. Lisbet


Lisbet Lund


Tak, John. Det link vil jeg straks kaste mig over.

mvh. Lisbet

Lisbet Lund

Jeg har nu efter bedste evne søgt dels på den hjemmeside, som John foreslog, men også familysearch.org. Også https://www.bdmhistoricalrecords.dia.govt.nz/home og "Find a grave" har været forsøgt.

Er der nogen af jer, der har andre bud på, hvor jeg kan søge?

Nis Edvard Boysen er bror til min tipoldemor Anna Helena Lassen, født Boysen, og jeg er af den grund nysgerrig efter hvor han blev af?
Jeg føler mig overbevist om, at det er ham der fremgår af udvandrerdatabasen under navnet Niels Edvard Boyesen, men derefter er han "væk". Er der nogen af jer, der ved, om man kan søge sig frem til New Zealandske passagerlister over indvandrede til landet?