dåb i Rårup, Bjerre, Vejle amt 1844

Startet af Aase Jørgensen, 30 Okt 2020 - 09:15

Forrige emne - Næste emne

Aase Jørgensen

Hej
Jeg har problemer med at læse, hvad der står om den første dåb på siden. Jeg læser:       Faddere ulæseligt for mig
4 uægte  7 October  Niels Peder Hansen  17 November  Matrone Karen Pedersdatter
                                                                                 hos Stedfaderen Hmd. Morten
                                                                                 Hansen Ravnholt Mk
                                                                                 Barnefader Tjenestekarl hos
                                                                                 Jørgen Nielsen ............
                                                                                 .... .... ..... ........ .......
                                                                                 ....... ..............
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17125960#168279,28259384

Jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe

mvh
Aase

Aase Jørgensen

Hej
Jeg har problemer med at læse, hvad der står om den første dåb på siden. Jeg læser:       Faddere ulæseligt for mig
4 uægte  7 October  Niels Peder Hansen  17 November  Matrone Karen Pedersdatter
                                                                                 hos Stedfaderen Hmd. Morten
                                                                                 Hansen Ravnholt Mk
                                                                                 Barnefader Tjenestekarl hos
                                                                                 Jørgen Nielsen ............
                                                                                 .... .... ..... ........ .......
                                                                                 ....... ..............
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17125960#168279,28259384

Så har jeg selv lige et par rettelser og tilføjelser:
Der står ikke "tjenestekarl hos", for hans navn er Hans Jørgen Nielsen. Det passer også bedre med drengens efternavn.
Det sidste, tror jeg, er:        i Langagger
                              Gram Bye .... Moderen ligedan??
                              under Besvangrelsen.
Aase


Ole Westermann

Brug den bedre nye scanning
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=396495#396495,74409028

4. uægte - (født) 7 October - Niels Peter Hansen - (døbt) 17 November

Moderen Karen Pedersdatter
hos Stedfaderen Gmd Morten
Hansen paa Favrholt Mark -
Barnefader Tjenestekarl Hans
Jørgen Nielsen i Langagger?,
Gram Bye, hvor Moderen tjente
under Besvangrelsen -

Baaret af Niels Jørgensens Pleje-
datter Christiane Madsdatter paa H... Mark
Fadd: Gmd Rusthøjs Karl Peder Nielsen
af Stenderup, Gmd Brixens Karl Mic-
hel Nielsen af Neder Bjerre, og Kroe-
mand Petersens Karl Peder Pedersen
af Bjerre, Hmd Jens Pedersen af
Ravnholt Mark, Hmd Johan Jens. Hust.
Karen Marie Rasmusdatter
paa Raarup Mark -

mvh Ole

Aase Jørgensen

Hej Ole
Tusind tak. Det var flot. Og tak for tippet med den nye scanning.
Aase