Seneca Jensen Jon

Startet af Jesper Kuhlen, 01 Jul 2011 - 16:03

Forrige emne - Næste emne

Jesper Kuhlen

Hej
Er der nogen der kender til hvorfra Skomager Seneca Jensen Jon og hustru Anna Christensdatter oprindeligt kommer fra.
Jeg har dem i Kalundborg, Vor frue via deres 10 børn fra 1747 og frem til deres begravelser i henholdsvis 1782 og -77.
Før 1747 kan jeg ikke finde dem i Kalundborg, men det er vel også meget tænkeligt, at han/de som håndværker kan være tilflyttet byen andetsteds fra.
Jeg vedhæfter den tidligste indførsel jeg har fundet i KB Vor Frue, Kalundborg 1706-1770 opslag 147, venstre side nederst.

På forhånd tak - Med venlig hilsen // Jesper

[vedhæfting slettet af admin]

Jesper Kuhlen

Hej Igen
Glemte lige at tilføje at jf. OE og begravelsener er han født omkring 1715, og hun omkring 1725

Hilsen // Jesper

Alice Oppenheim

#2
Det kan være det er en detalje .... men i det opslag, du viser, kaldes han SENECA IVERSEN JON..?

Hvis han var SkomagerMester, er det muligt, du kan finde ham i en Borgerskabsbog?

Alice Oppenheim

Århh, for S......., Nu er der en klokke, der ringer! Vi har jo været SÅ meget igennem med denne mand. Det havde været rigtig godt, om du havde lavet en henvisning til din gamle tråd: Zinich og Graus, Kalundborg http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,48605,48694

Ikke at løsningen findes dér — men der er SÅ mange oplysninger, der ikke behøver findes frem igen!

Du skulle tage at gengive et referat af tråden.

Jesper Kuhlen

Hej Alice
Det med Iversen havde jeg ikke selv registreret - Tak, og da det er hans "første" indførelse, kunne den vel tænkes at være den mest originale - Ved ikke om man dengang skelnede Jens/Iver særligt nøjagtigt
Mht til tilnavnet Jon, kunne det tænkes at stammede fra fx Jonstrup ? (den nærmeste er ref. Krabsen i Ugerløse sogn)

Hilsen // Jesper

PS:  Er, selv om du bander, imponeret over din hukommelse!!!