Edith Agnete Rasmussen født 13.09.1918 i Taarbæk.

Startet af Erik Malthe Christensen, 15 Okt 2020 - 15:05

Forrige emne - Næste emne

Erik Malthe Christensen

Hej.
Forældre: Martin Severin Rasmussen, født i Sct.Mortens sogn, Randers 11.12.1881. (Bror til Adolph Rasmussen som Gitte tidligere har hjulpet mig med).
Martin blev gift i Asmild kirke 16.10.1917 med Johanne Ingeborg Sørensen, født 11.02.1881 i Asmild sogn.
De fik en datter Edith Agnete Rasmussen som nævnt.
Martin var gartner og han og Johanne boede i adskillige år Brendstrupvej 71, Århus, hvor de drev gartneri.
Johanne døde vist omkring 1954,- men hvor?
Deres datter Edith flyttede på et tidspunkt til København,- men jeg har problemer med at følge hende. Det er jo vanskeligt i hovedstadsområdet. Ved ikke hvad hun lavede, så vejviserne er ikke til megen hjælp.
Jeg ved kun flg.:
Hun døde 7/5-2001,- og boede på dette tidspunkt Birkebakken 3, Aalholm sogn, Valby. (Statstidende)
Muligvis var hun gift med en Kommissær Johannes Pedersen,- eller ihvertfald samboende med ham i huset Birkebakken 3, i 1997.
Er der nogen som kan/vil hjælpe mig videre, vil jeg være meget taknemmelig.
Med venlig hilsen
E.Malthe Christensen

Britta Hansen

#1
Hej Erik

Den 23.1.1975 blev der lyst skifteretsattest som adkomst for hende på ejendommen Birkebakken 3, 2500 Valby, matr.nr. 1520 Vigerslev, København. Tidligere ejer var gartner Martin Rasmussen, som fik skøde på ejendommen i 1949.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Erik Malthe Christensen

Kære Britta og Gitte.
Mange tak for hurtige og yderst brugbare oplysninger!!

Venlig hilsen
E.Malthe Christensen