Hvor boede min mor i 1940 ??

Startet af Jonna Andersen, 12 Okt 2020 - 16:50

Forrige emne - Næste emne

Jonna Andersen

Hej hej
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor min mor boede i 1940.
Hun hed Poula Eleonora Larsen og var datter af Jakob Christensen Larsen og Rosalie Amalie Johanne Larsen. Født i Horsens.
Jeg har fundet hende i de tidligere folketællinger, og mener at kan huske at hun har fortalt om Skagen og København, men det en lidt løs tanke.

Venlig hilsen
Jonna Andersen
Venlig hilsen
Jonna Andersen
jo28an@gmail.com

Alexander Rasmussen

Hej Jonna

Jeg har ikke fundet hende i FT-1940.
Men ved hendes vielse i 1945 står der hun bor på Lyshøj alle 18
https://www.danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn680/churchlisting26510/opslag5346372
Så nu ved du da at hun har været i København. Om hun er kommet til byen før eller efter 1940 skal jeg ikke kunne svare på :)

Du skriver hun er født i Horsens.
Det er i Vor Frue sogn i Horsens: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=164520#164520,27637222

mvh
Alexander

Jonna Andersen

Hej Alexander.
Tak for din ulejlighed, men det er fortsat FT 1940 jeg sukker efter. De øvrige oplysninger har jeg.  ;)
Vh  Jonna
Venlig hilsen
Jonna Andersen
jo28an@gmail.com

John Damm Sørensen

Hej,

Det burde være muligt at finde din mor i folkeregisteret i København. Her kan du se, hvor hun kom fra, og hvor hun flyttede hen.
Oplysningerne kan findes på Københavns Stadsarkiv.

Hilsen
John


Jonna Andersen

Mange tak for jeres ulejlighed Alexander, John og Lone. Jeg har forsøgt mig et par timer på "Københavns Stadsarkiv" uden held, så nu er humøret steget betragtelig efter Lones guldkorn.
Med venlig hilsen
Jonna





Venlig hilsen
Jonna Andersen
jo28an@gmail.com

John Damm Sørensen

Med hensyn ti Københavns Stadsarkiv, så kræver det, at man møder op på læsesalen.

Hilsen
John

Kurt Arne Empacher

hej på tråden husk nu de nye regler med data på nulevende og ikke fødte efter 1910 og ikke døde inden for de sidste 10 år
tråden vil blive slettet skriv jeres data i en privat mail , se hvad det e ri må i de orange felter øverst
Mvh
Kurt A Empacher
Moderator
Hilsen
Kurt A Empacher

Jonna Andersen

Hej Kurt.
Jeg har læst din besked og forstår ikke hvad du skriver, og om jeg evt. har gjort noget lovstridigt i forbindelse med min efterlysning.
Vedr. min mor er hun født i 1912 og død i 1976.
Vil du ikke være venlig at forklare mig det lidt nærmere?

Vh. Jonna
Venlig hilsen
Jonna Andersen
jo28an@gmail.com

K. Thidemann

Citat fra: Jonna Andersen Dato 14 Okt 2020 - 14:55
Hej Kurt.
Jeg har læst din besked og forstår ikke hvad du skriver, og om jeg evt. har gjort noget lovstridigt i forbindelse med min efterlysning.
Vedr. min mor er hun født i 1912 og død i 1976.
Vil du ikke være venlig at forklare mig det lidt nærmere?

Vh. Jonna

Hej Jonna

Jeg tror ikke du har gjort noget forkert, da din mor har været død siden 1976.

Men der er alt for mange, her i dette forum, der skriver om nulevende personer og personer der ikke har været døde 10 år.


Kun godt Kurt "revser og lidt"  :)
mvh K.Thidemann 9000