Søgn. på min farfars morbror Anders Pedersen Karrebæk nye bopæl "Hjortholmgaard"

Startet af Peter J. Madsen, 08 Okt 2020 - 16:56

Forrige emne - Næste emne

Peter J. Madsen

Anders Pedersen er bestyrer på sin mors fæstegård på Karrebæk Mark under Saltø gods, men i forbindelse med
moderens død, køber han omkr. 1890 "Hjortholmgaard", som han flytter til sammen med sin kone Jensine Jensen og deres 2 børn Herman Pedersen f. 11.8.1887 og Peter Alfred Pedersen f. 26.6.1888. Det er et stort ønske for undertegnede at stedfæste beliggenheden af "Hjortholmgaard" og dermed at finde ud af hvor familien blev af, da den rejste fra Karrebæk.  M.v.h. Peter Madsen, Leif Panduros Vej, Næstved. D. 8. 10. 2020 

K. Thidemann

Er det denne familie det drejer sig om ?

Sorø, Øster Flakkebjerg, Karrebæk, Karrebæk, en Gaard, 35, FT-1880, C8776
Ælen Marie Pedersen f. Andersen     60     Enke     Enke, Gaarden i Fæste          Karrebæk 
Niels Pedersen     36     Ugift     Enkens Barn          Karrebæk 
Anders Pedersen     21     Ugift     Enkens Barn          Karrebæk 
Lars Hansen     22     Ugift     Tjenestekarl          Fodby 
Hans Peder Rasmussen     16     Ugift     Tjenestedreng          Mogenstrup, Præstø Amt 
Hans Pedersen Larsen     15     Ugift     Tjenestedreng          Karrebæk 
Marie Kirstine Hansen     18     Ugift     Tjenestepige          Karrebæk 
 
mvh K.Thidemann 9000

Christian Nielsen

Christian Nielsen



Ernst Nielsen

Med venlig hilsen
Ernst Nielsen
Fjordtoften 12,
4700 Næstved

Ernst Nielsen

Med venlig hilsen
Ernst Nielsen
Fjordtoften 12,
4700 Næstved


Ole Knudsen

De bedste hilsner
Ole Knudsen


Peter J. Madsen

 Tak til de mange som har hjulpet mig med at finde Anders Pedersen med fam. nye bopæl. Er lidt forbavset over at det så ikke er på "Hjortholmgaard", og at rejsen så er gået helt fra Næstvedegnen til Hillerød, og at familiens levebrød nu er som købmand og senere som møbelhandler. Jeg er jo også lidt usikker på, hvordan man finder en person i 1901 i den anden ende af Sjælland, de metoder jeg har gjort brug af har ikke båret frugt.   
      Men en stor tak til alle for hjælpen, med venlig hilsen Peter Madsen.

Ernst Nielsen

Med venlig hilsen
Ernst Nielsen
Fjordtoften 12,
4700 Næstved