Sofie Caroline Justesen f. Carlsen

Startet af Mette Holbrook, 01 Jul 2011 - 14:49

Forrige emne - Næste emne

Mette Holbrook

Jeg har en person ved navn Sofie Caroline Justesen f. Carlsen. 
Hun blev gift med Andreas Justesen d. 25 Jul 1884 i Furreby Sogn, Hjørring Amt.  Hun døde 9 Jan 1910 i Holmen, Kbhvn 1892-1913 opslag 167.  Hun var 49 aar.  I dødsbogen staar der at hun blev født i Frederikshald, og jeg gaar ud fra det er i Norge, det er jeg i hvertfald blevet fortalt.  Jeg har nedskrevet at hun blev født 14 Mar 1860.  Jeg har maaske faaet det fra dødebladene fra Kbhvn. 

De fik en søn Julius Christian Harry Justesen f. 28 Jan 1890 i Skt. Matthæus Sogn, Kbhvn 1889-1891 opslag 35

Jeg har ogsaa nedskrevet at de fik en datter Dana Eleonora Justesen, men jeg ved ikke hvor hun blev født? 

Er der nogen der ved noget ang. stedet i Norge?  Og havde de andre børn i Kbhvn?  Jeg ville være glad for hvad som helst hjælp.

MVH
Mette

Regelsen

Hej

>Ægtefælle:  Sophie Caroline   Født:  14-03-1860     Fødested:  Frederikshavn 
Antal hjemmeboende børn:  2 <

Venlig hilsen
regelsen

Mette Holbrook

Nu har jeg lige slaaet fødslen op i Frederikshavn, men der staar at hendes efternavn er Nielsen.  Fandt du Sofie og hendes mand Andreas paa en folketælling?  eller hvor? 

Paa forhaand tak!

Regelsen

http://www.fogsgaard.org/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=14&lang=da

Andreas Justesen
skomager

Født: 16-12-1857     Fødested: Løkken   

Død:  01-12-1916     Adresse ved død:   Hummergade   13 kv.

Ægtefælle:  Sophie Caroline   Født:  14-03-1860     Fødested:  Frederikshavn 

Antal hjemmeboende børn:  2

Anmærkninger: Død i december 1916.
Venlig hilsen
regelsen

Mette Holbrook


Anne Mortensen

Hun er død på Frederiks hospital og ses også i Rigshospitalet hvor du får oplyst en anden adresse end i Holmen.

Rigshospitalet 1908-1912
opslag 87
her er også oplyst:
Far(?) eller For.
af Norge
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Mette Holbrook