Frederik Julius Baumbach

Startet af Mette Holbrook, 30 Jun 2011 - 17:28

Forrige emne - Næste emne

Mette Holbrook

Frederik Julius Baumbach og Jacobine Rundstrøm blev gift 15 Jul 1796 i Garnison Kirken. 
Frederik blev født ca. 1763 i Tyskland.  Familie historien er at han kom til Danmark som lejesoldat.
Jacobine blev døbt i Holmens kirke d. 25 Jul 1769, datter af Peder Jensen Rundstrøm & Jacobi Tostrup
Frederik & Jacobine fik 2 sønner:
Georg Friderich Baumbach  d. 19 Sep 1797 i Garnisons Sogn
Christian Gustaw Baumbach d. 8 Aug 1800 i Garnisons Sogn
Familien flyttede paa et tidspunkt til Helsingør, hvor Frederik fortsatte som soldat i den 4 battalion.  For over 30 aar siden var jeg paa et slags militær arkiv der i 1970'erne havde indgang i porten hvor man gik forbi i sin tid for at komme ind paa Rigsarkivet.  Der maa jeg have fundet ham for jeg nedskrev paa det tidspunkt noget om hans navn blev fundet i pakke 23, bind 39 side 154.
Frederik døde 26 Juni 1838 i Sct. Mariæ Sogn i Helsingør og Jacobine døde 22 Jul 1834 samme sogn.

Jeg ville være glad for at vide mere om denne familie.  Lige nu kan jeg ikke komme videre.




Bjarne Nielsen

Hej Mette

Hvis du går ind på familysearch.org  og bare skriver Baumbach, Denmark vil der fremkomme adskellige personer med dette navn fra Helsingør, f.eks Frederik Baumbach f. 15/7 1826 i Sct. Mariæ sogn søn af Georg Baumbach.

Når du kommer ind på hovedmenuen, så anvend den gamle "søgeside" der står "go to privious"

God fornøjelse !

Sommerhilsen
Bjarne Nielsen

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770