Hvor finder jeg Henriette Marie Vendlers datter.

Startet af Jørgen Chr., 02 Sep 2020 - 17:40

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Jeg er stødt på et kæmpe problem.  Et, som jeg i de 25-30 år, jeg har slægtsforsket, ALDRIG har været ude for.

Desværre kan jeg ikke angive en reference til siden i kirkebogen, da der ikke er nogen, så jeg er nødt til at bede jer selv slå siden op.

Vær rar at gå ind på AO under Københavns amt, Gentofte sogn, år 1887, fødte kvinder, 15. september, AO's nummer 164, personnummer 82.  Her er angivet, at pigen hedder Ellen Juliane Nielsen, forældre Ole Nielsen og Juline Hansine Rasmussen (begge født på Bornholm).  Nu kommer jeg til mit problem.  Prøv at læse hvad der står under "Anmærkninger".  Her står bl.a. at "Fyrbøder Ole Peter Olsens Hustru Henriette Marie Vendler har født et Pigebarn ......".  Hvem er dette pigebarn?  Jeg har gjort alt og ledt alle de steder, jeg har kunnet tænke mig til, at hun er nævnt men, hele tiden er mine forsøg endt blindt.

Er Henriette eller Juline mor til Ellen?  Er Ellen adopteret af Ole og Juline eller hvad?  Ved Ellen's konfirmation er hendes forældre angivet som værende Ole og Juline.  Rigsarkivet siger, at de ikke kender til de angivne skrivelser fra Sognerådet og Kbh. Magistrat.  Jeg har i dag besøgt Gentoftes lokalhistoriske arkiv i Hellerup.  De havde referaterne fra sognerådets møder men ingen for eller omkring september/oktober 1887.

Altså, please hjælp mig til at finde ud af, hvem er den nævnte datter af Ole Peter Olsen og Henriette Marie Vendler.

De allervenligste hilsener.

Jørgen

Gitte Johansen

#1
Hun er her ført i 2 bøger

her er hun i Sankt Jakob

nr. 220, boende Jagtvej 217, som hører under Sankt Jakob.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=155773#155773,26036084
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#2
Hun dør i 1888, så hun har ikke noget med Ellens familie at gøre.

nr. 54
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=0354554#354554,70350587

I princippet skulle hun have stået ovenover eller underneden fordi hun er født samme dag. Der var bare ikke plads.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Chr.

Kære, kære Gitte.

Jeg ved ikke hvor mange gange, jeg har mulighed for at skrive "tusind" tak men, ville gerne gøre det mange mange gange.  Du er som sædvanlig en knag og virkelig dygtig.  Jeg ser først dine svar efter at have set TV-avisen, som jeg i øvrigt faldt i søvn over.

Hvor får du dog din klogskab fra.  Jeg er en stor beundrer af dig.

Tusind, tusind, tusind, tusind, ..... tak for din hjælp.

Nu har jeg en mulighed for at komme videre i min "forskning".  Hurra.

De allervenligste hilsener og vær sød hermed at modtage et stoooooooooort knus fra mig.

Jørgen