Kristen Pedersen, Kurvemager

Startet af Katharina Thingsted, 30 Jun 2011 - 18:59

Forrige emne - Næste emne

Katharina Thingsted

Hey (igen-igen, og nej, jeg er ikke bange for at søge hjælp når jeg ikke kan finde ud af ting :D)

Altså:
min tiptiptip oldefar, Kristen Pedersen boede på noget der hed Tingsted i Vestermarie på Bornholm. Nu har jeg fundet en anden Kristen Pedersen, godt nok stavet Christen Pedersen nogen steder, men kan I hjælpe mig med at finde ud af, om han skulle være den samme som "min" Kristen Pedersen?

http://www.ourtree.dk/programfiles/ancestor.php?ancest=3419

Hvad tror I? Er der tale om den samme Kristen Pedersen??
De bedste hilsner Katharina.

Hans Poulsen

#1
Hej Katharina

"..min tiptiptip oldefar, Kristen Pedersen boede på noget der hed Tingsted i Vestermarie på Bornholm..".

Er der to mulige Christen/Kristen Pedersen, samtidige og fra samme sogn, må du køre et parallelløb, indtil du har fundet forskelle, der udelukker den ene af dem.

Studér navnlig de to Christen-søskendeflokke og deres faddere meget grundigt.

At kilderne veksler mellem stavemåderne Christen/Kristen, kan du intetsomhelst lægge i.

Hvis der virkelig er to samtidige Christen'er fra samme sogn, må du springe i tid og gå i gang med deres respektive nevøers og niecers faddere.

Hvis du er bombesikker på, at din 3xtip var kurvemager, og den anden Christen som voksen optræder som præst, major etc., er det et incidium for, at der er tale om to forskellige Christen'er.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Katharina Thingsted

hey

Jeg har nu fundet ud af at det ER min Kristen Pedersen
De bedste hilsner Katharina.

Hans Poulsen



"..Jeg har nu fundet ud af at det ER min Kristen Pedersen..".

Afdøde skuespiller Gotha Andersen vill have spurgt: "Hvad kan vi så lære af det?.

Et muligt svar: At man tjekker sine noter en ekstra gang, inden man sætter andre i sving.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag