Dåbsattest 1732 Tvilum sogn

Startet af Jesper .Balle, 30 Jul 2020 - 15:16

Forrige emne - Næste emne

Jesper .Balle

Hej

Ægteparret Thøger Sørensen og Birthe Andersdatter blev henholdsvis trolovet d. 15/6 og gift d. 3/8 1732 i Tvilum sogn.

Derefter formoder jeg, at ægteparret kort efter flyttede til Gødvad sogn, hvor de slog sig ned og formentlig er bisat i Gødvad sogn.

Desværre er kirkebogen i den periode ført utilstrækkelig af daværende præst.Både hvad angår register for fødte der først er indført omkring 1742 og register for afdøde, der springer noget i det, idet manden døde formentlig i Gødvad omkring 1781 og konen mellem 1787 og 1790.

Parret fik bl.a. en søn ved navn Jens Thøgersen f. ca. 1732 i Gødvad sogn (som hele sit liv havde sit virke i Gødvad bl.a. som sognefoged m.v. ) , men hvor han ikke er at finde i dåbsregisteret p.g.a. ovennævnte rod i kirkebogen hos Præsten.

Nu tænker jeg måske, at ægteparret inden de flyttede fra Tvilum sogn, at deres nævnte søn Jens Thøgersen evt.kunne være døbt i Tvilum sogn.

Jeg vedlægger derfor et link for døbte børn i år 1732, som jeg læser det:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17127344#170900,28688883

opslag 121.

Men da jeg desværre ikke kan læse den gl. skrift, vil jeg sætte pris på hvis nogen i dette forum, har tid og lyst til at skimme dåbene igennem i Tvilum for året 1732 og evt. Efterfølgende år, for lige at se, om der skulle være født en Jens, søn af Thøger Sørensen og Birthe Andersdatter.