Hvor bliver Sidsel Marie af/ hvor dør hun?

Startet af Karen Margrethe Schmidt, 27 Jul 2020 - 15:54

Forrige emne - Næste emne

Karen Margrethe Schmidt

Sidsel Marie Jensen f. 7.12.1830 i Vindeballe, Tranderup sogn på Ærø, som 3. barn af Jeppe Jensen og Sidsel Marie Rasmusdatter. (min oldemor var nr. 6, resten af deres 8 børn døde).
Familien flytter først i 1850 fra Ærø til Holbøl, hvor de køber Hokkerup Kro, men allerede efter et par år (1857) mageskifter den til Svenne Svennesen med en gård i Kliplev
I midlertid er Sidsel Marie blevet gift, med skolelærer Christian Madsen fra Ryslinge, de vies i Holbøl 18.09.1856. de 2 flytter til Sanderum på Fyn, hvor Christian bliver lærer på en nyoprettet friskole, men efter kort tid nedlægges den og de flytter igen, nu til Hjørring amt, Lerup sogn, Telling skole.
I 1881 dør Chtistian Madsen i Telling, men efter KB notits begraves han i Ryslinge, Fyn, Sidsel Marie flytter også til Fyn,
Sidst set i Svendborg 1901, i Ørkildsgade med sin ene ugifte datter Marie Kirstine Cicilie, hvor de har et vaskeri.
Svendborg købstad FT 1901, Ørkildsgade 30
Sidsel Marie Madsen, 12.07.1830. E, Pensioneret Lærerenke, Vindeballe (Tranderup) Apostolsk kirke
Marie Kirstine Cecilie Madsen, 03.10.1879. U, Vadskeri,  Sanderum. Odense
Børn og flytninger har jeg.

mvh
Karen Margrethe Schmidt
Karen Margrethe Schmidt


Karen Margrethe Schmidt

Tusind tak, det må jeg arbejde videre med.
Hendes ene datter tager derover, så hvorfor ikke mor også - det har jeg bare ikke selv tænkt på.

mvh
Karen Margrethe Schmidt
Karen Margrethe Schmidt

Inger Toudal

#3
Navn:    Madsen, Sidsel Marie   Stilling:    Enke
Alder:    72   Bestemmelsessted:    Chicago
Kontrakt nr.:    353000   Forevisningsdato:    9/9/1903
Fødested:    Vennelunde   Fødesogn:    ?
Sidste oph.sogn:    Svendborg   Sidste oph. amt:    Svendborg
Sidste oph.sted:    Svendborg   Bestemmelses land:    USA
Bestemmelses by:    Chicago   Bestemmelses stat:    Illinois
Skibsnavn:    Hellig Olav
Bemærkninger:    FST: Kan ikke lokaliseres.   IDkode:    D0304M0105

Passagerliste med ankomst til New York 21. sept. 1903:
https://heritage.statueofliberty.org/show-manifest-big-image/czoxNzoidDcxNS0wMzk1MDQzMy5qcGciOw==/1 - linje 11

- til svigersøn John Jensen(?), Chicago

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal