Tandlæge Karl Aage Harholt født Larsen i Tåstrup 1950-60

Startet af Kaj H. Jespersen, 13 Okt 2010 - 08:35

Forrige emne - Næste emne

Kaj H. Jespersen

I min jagt på efterkommere af min morfars brødre, Laurids Ludvig Harholt samt hans adoptivbroder,
Karl Aage Harholt født Larsen, har jeg rygtesvis erfaret at der i 1950-60erne skulle have været en tandlæge i Tåstrup med efternavnet Harholt!  Har nogen kendskab til dette og evt.oplysninger at bidrage med?
Mvh.
Kaj Jespersen - dis medlem.
Kaj Jespersen-3600

Jane Stiller

Hej Kaj

Der må være noget der hedder Dansk Tandlægeforening eller lign., prøv at henvende dig der. De kan sikkert af- eller bekræfte rygtet.

Mvh Jane  ;)

Kaj H. Jespersen

Halløj igen Jane - dejligt at høre din "røst" igen. Naturligvis har du ret, hvorfor har jeg ikke tænkt på det?? Hvornår vil du fremvise for mig,Færgegårdsvej i Vordingborg - kommer gerne!
Mvh,
KAJ.
Kaj Jespersen-3600

bente lindhardt

Hej Kaj

Der er nogle bøger på LAK omhandlende tandlæger i Danmark. Jeg vil se, om jeg kan finde ham. Du vil høre fra mig.

Ved du, hvornår ca. han er født?

Hilsen
Bente

Kaj H. Jespersen

Tak for din henvendelse. Nej jeg ved ikke hvornår HUN er født men jeg ved at hun boede i Tåstrup gennem 1950-60erne. Jeg gætter på en alder dengang på omkring 50.
Håber du kan støve noget op.
Mvh.
KAJ.
Kaj Jespersen-3600

bente lindhardt

Hej Kaj

Her er, hvad jeg fandt i "Danske tandlæger 1931-44"

Caya Lilly Inge Käthe Harholt
f. 15/11-1910 i København
datter af politiassistent Lauritz Ludvig Harholt og Alma Elise Mathilde Hansen
student 1930 fra Falkonergårdens gymnasium
tandlæge i 1933
praktiserende 25/1-1936
praktiserer i Tåstrup siden nov 1937
skoletandlæge 1/5-1939 til 1/4-1943

som du kan læse er navnet her Harholt og ikke Hartholt. Hvad der er rigtigt, ved jeg ikke.

Hilsen
Bente Lindhardt

Kaj H. Jespersen

JUBiiiii. Du er en engel! Tusind tak, her var lige hvad jeg manglede. Du fandt tandlægen og jeg fik opklaret mine eftersøgte forbindelser til Lauritz Ludvig Harholt, min morfars bror.Nu mangler jeg at finde ud af hvornår Lauritz er død, om han fik flere børn og om tandlægen selv havde børn - herligt med flere projekter. Skulle du opdage et eller andet vil jeg naturligvis gerne høre herom.
Jeg undrer mig over at navnet på en tandlæge Karl Aage Harholt,f.Larsen. Hvor kommer han ind i billedet? Jeg har skrevet vores korrespondance ud og navnet dukker op øverst på side 2!! Min morfar og Lauritz havde en adoptivbror ved det navn - ham har jeg ligeledes efterlyst i lang tid.
Det rigtige navn er, som hos Lauritz, Harholt hvilket jeg iøvrigt selv hedder til mellemnavn.
Mange venlige hilsner
Kaj HARHOLT Jespersen.
Kaj Jespersen-3600

wicki knudsen

Hej kaj.

Jeg er ny her,og  er ny i slægtsforskningens eventyr, nu vil jeg lige høre om du kan hjælpe.

Jeg har fundet en farbror, som vi ikke vidste at vi havde , han navn er Karl Gustav Harholt,  han er født den  17 maj 1904 i København  på  Den Kongelige fødselsstiftelse , af min farmor som hed Nanna Madsen . han boede sammen med sin mormor  Sophie Fernandine Madsen  i Klosterstræde  15 i  1916  ,Det er alt hvad vi kender  om ham.

Nu tænkte jeg, at der måske er en mulighed for. at du kender ham?  måske et skud i tåge.

Venlig hilsen

Wicki Knudsen

Kaj H. Jespersen

Hej Wicki, det lyder jo spændende. Hvad er navnet på din egen far og hvor/hvornår er han født?
Jeg kender ikke til din farfars navn i forvejen men ved min jagt på andre med navnet Harholt, har jeg jo hørt andre led, så måske kan jeg finde noget gennem disse - jeg skal prøve.
Selv er jeg heller ikke så sikker en bruger af Dis men vi får vel lært det engang.
Mvh
Kaj.
Kaj Jespersen-3600

wicki knudsen

hej igen.

Det var også bare et skud i tåge, min egen far tror jeg ikke engang vidste at han havde en bror mere,for  Karl Harholt boede hos sin mormor, og de havde ikke samme far, Karl har været 14 år da min far blev født.

Wicki