Kommercielt slægts- og socialt netværkswebsteder

Startet af Anne Trine Warrer, 05 Jun 2020 - 14:33

Forrige emne - Næste emne

Anne Trine Warrer

Hej.
Jeg har i mange år haft en gratis Geni konto hvor jeg har lavet et stamtræ, der kunne jeg lægge oplysninger mm, mest for sjov. Nu har jeg købt 14 dages gratis PRO- medlemsskab, fordi jeg troede jeg så ville kunne se alle de mange "sammenfald" der var med min slægt. Men det viser sig at man også skal købe adgang til My Heritage for at kunne se det, og så begynder pengene at rulle.
Det jeg søger her er et godt råd til hvilken eller hvilke sider der kan anbefales, eller om det bare er ren spild af penge.
På forhånd tak, og håber mit spørgsmål falder ind under kategorien
Med venlig hilsen Trine Warrer

Anne Marie Holck

Søg din slægt på FamilySearch.org i stedet for - der er lige så mange oplysninger og slægtstræer, men det er helt gratis at bruge. Du skal oprette dig som bruger, men det er det hele.

Marianne Lund

#2
Med venlig hilsen Marianne

Anne Trine Warrer


Aase Madsen


Du kan gemme dine oplysninger, aner, ved at lægge en GED-com fil ind i

https://www.familysearch.org/search/

tryk på Genealogis

helt nede på siden finder du

Submit Tree

tryk på den og du kan nu lægge din GED-com fil ind.

Du skal først være oprettet som bruger, men det er helt gratis.

Hvis du på et senere tidspunkt vil forny din GED-com fil, kan man lægge den gamle i skraldespanden og så sætte en ny ind.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Grethe Leerbech

Som dig har jeg haft en gratis geni konto i mange år og også kunnet se matchene, men i 2016 blev den opkøbt eller indlemmet i MyHeritage som jo er ejet af et privat firma i  Israel -selvom dets hovedkvarter ligger i USA. Og herefter kan man faktisk ikke noget, men skal være medlem af MyHeritage . Jeg har droppet min konto hos Geni og MyHeritage har så desværre fået alle mine data, hvilket jeg faktisk er ked af og utilfreds med.

Så brug FS eller de andre nævnt her. FS er i hvert fald pålidelig og jeg mener ikke der er fare for de bliver opkøbt eller indlemmet i MyHeritage.

Grethe
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Marianne Lund

Hej Trine

I sidste nyhedsbrev (31/5) fra Danske Slægtsforskere blev dette beskrevet:

https://slaegt.dk/om-os/tilbud/ds-gedcom/

... Lav et Gedcom-udtræk fra dit slægtsprogram og send det hertil som en vedhæftet fil: webmaster@slaegt.dk ...

Med venlig hilsen Marianne