Hvor kan Marja-Leena være født (Amager?)

Startet af John Thomsen, 23 Maj 2020 - 21:47

Forrige emne - Næste emne

John Thomsen

Marja-Leena, muligvis med efternavnet Lehto, blev født 18/6 1948, af Esteri, muligvis Vannänän eller Nülonen, sandsynligt et sted på Amager eller i København. Begge med finsk oprindelse, lige som en moster Sirkka Nülonen.

Moderen Esteri var fra 1929, og altså kun ca. 19 ved fødslen.

Men hvor er fødslen registreret? Jeg har pløjet mig igennem Rigshospitalet og Sundby hospital (familien synes at have foretrukket Dragør-Kastrup-Taarnby-området), samt indtil flere kirkebøger, men helt uden held.

Er der nogle derude, som har en god ide til at lede yderligere?

Venligst
John

Britta Hansen

#1
Hej John

Ligner denne familie fundet på GENI - Der en person, du kan kontakte

Fandt også din gamle tråd vedr. samme person
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

John Thomsen

Kære Britta

Jeg er godt bekendt med indlægget på GENI (som jeg finder ganske uanvendeligt til andet end at blokke godtroende sjæle for penge, og dermed ikke være i ånd med sande slægtsforskere).

Som der står, er indførelsen foretaget af et barnebarn til Marja-Leena, som sandsynligvis har fået forbud mod at skrive mere.
Men hun har i hvert fald ikke svaret på mine henvendelser for lidt over et år siden.
Derimod kan hun meget vel have "importeret" de oplysninger, jeg selv havde fundet frem til indtil da.
Bemærk datoen for hendes sidste opdatering.

Hvis du har adgang til GENI, kan du så ikke fortælle mig, hvad der står? Jeg orker ikke at skulle til at "melde mig ind" igen i det foretagende.

Thestrup-Bjørn

Hej John!

PAS PÅ med at offentliggøre noget om en, der er født 1948 - og husk, at alt du skriver her i det offentlige rum kan læses af alle på hele jorden.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

John Thomsen

Hej Thestrup-Bjørn

Jeg er godt klar over farerne.
Nu er konen for længst død, og i øvrigt er 1948 tilgængeligt på Arkiverne, men man skal bare vide hvor man skal lede.
Og jeg synes, jeg har ledt alle de oplagte steder med Rigshospitalet i spidsen. Så derfor min efterlysning.
Der kan også være et større antal slægtsbaser, der indeholder data om personer, født omkring 1948,  da vores arkivlov kun hemmeligholder (officielt) de seneste 50 år. Dog har de valgt at sætte grænsen ved 1960, hvor den i dag burde være ved 1970.
Men det er åbenbart en administrativ begrænsning, så hvis man vil søge i 60'erne, skal man fysisk ind på Rigsarkivet - med al den trængsel det kan skabe i en Corona-tid, foruden bøvlet med transport fra provinsen og parkering.

Venligst
John

John Thomsen

Har netop været inde på GENI (som jeg forstår, er et spin-off til MyHritage) og er dybt beskæmmet over hvad jeg så.

De fleste oplysninger om denne familie, er simpelthen forkerte!

Fx står William Andersen som ægtemand til Esteri, og det er da rigtigt - i den forstand at det er Esteri's ANDET ægteskab, så Risto er halvbror til Marja-Leena. Og den er også gal med alle dateringerne. Materialet er indsendt i 2013.

Nogle af de rigtige oplysninger er faktisk lette at finde, som søster Sirkka's vielse, Marja-Leena's og Esteri's gravstene, og dermed nogle datoer.