Psykiatrisk Center Glostrup i 60erne

Startet af Charlotte Thomsen, 18 Maj 2020 - 23:04

Forrige emne - Næste emne

Charlotte Thomsen

Hej,

Jeg har en nær afdød slægtning, som har været indlagt på Psykiatrisk Center Glostrup i 1960erne - 1970erne. Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af mere omkring denne tid for personen. Har søgt om tilladelse ved Rigsarkivet til journalen, men tænker det nok bliver svært. Kan man gøre andet? Tænker - har I nogle fif til at få adgang til journaler, navnekartoteker og lignende? Jeg er klar over at fristen for denne slags normalt hedder 75 år, men af alle steder, så sad jeg og så forsvundne arvinger på DR, hvor de har adgang til journaler fra 1950, som de læste op fra, som altså ikke er de 75 år, så det må jo være muligt.

Mvh Charlotte Thomsen

Anne Marie Holck

Hvis dit slægtskab til vedkommende er nært nok, så kan du få adgang til journaler. Jeg har fået adgang til journaler på LAV helt op i 1980'erne.

Aase Madsen

#2
https://www.sa.dk/da/brug-arkivet/bestil-arkivalier/soeg-tilladelse-se-arkivalier/

Prøv at gå ind på dette link.

Du skal søge om tilladelse og give en "god" begrundelse for, hvorfor du kan se arkivaliet.
Du skal være i tæt familie med vedkommende, eller have en fuldmagt fra en der er i familie med personen.
Venlig hilsen.
Aase Madsen